سمپاشی گروپ بیش از ۱۲۷ هزار تن محصول کشاورزی در کردستان فرآوری شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری، اظهار داشت: هم اکنون در این استان ۱۴۵ واحد فرآوری و صنایع تبدیلی با ظرفیت اشتغال یک هزار و ۴۸۹ شغل مستقیم فعال است که سال گذشته در این واحدها ۱۲۷ هزار و ۶۵۲ تن انواع محصولات کشاورزی فرآوری شده است.

وی افزود: این میزان محصول فرآوری شده شامل هشت هزار و ۳۰۲ تن محصولات باغی، ۲۷ هزار و ۶۴۰ تُن محصولات دام و طیور و ۹۱ هزار و ۷۱۰ تُن محصولات زراعی بوده که موجب اشتغالزایی مستقیم ۳۶۲ نفر نیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: اهمیت صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی به لحاظ ایجاد ارزش افزوده، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و تولید مواد غذایی سالم برکسی پوشیده نیست و یکی از حلقه‌های مهم توسعه کشاورزی به شمار می‌رود.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همکاری بانک‌های عامل استان ۴۷۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال تسهیلات با هدف ایجاد ۴۰۹ شغل جدید به واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی این استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این میزان تسهیلات ۱۰۰ هزار و ۶۶۳ تن محصول فرآوری شده تولید خواهد شد، یادآور شد: این میزان تسهیلات شامل ۴۲۸ میلیارد و ۷۵۰ تسهیلات احداث واحدها و ۵۰ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۷ پروانه بهره برداری با امکان ایجاد ۴۲۵ فرصت شغلی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی کردستان صادر شده که شامل چهار پروانه در بخش باغ، ۱۳ پروانه در بخش زراعت، پنج پروانه در بخش دام، هفت پروانه در بخش سردخانه، هفت پروانه در بخش انبار و یک پروانه در بخش شیلات است.

سپری در خصوص جواز تاسیس‌های صادر شده سال گذشته در این استان نیز اظهار داشت: در این مدت ۸۰ فقره پروانه با ۷۸۸ شغل مستقیم صادر شده و علاوه بر آن ۹۶ طرح نیز با هفت هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال احداث است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.