سمپاشی گروپ تجهیز ۵۵ هزارهکتار ازاراضی کشاورزی زنجان به سیستم آبیاری تحت‌فشار - سمپاشی گروپ

جواد تارا سی در گفتگو با خبرنگار مهر، به اجرا ی آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان، تاکنون ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار نصب شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد، اظهار کرد: آبیاری تحت فشار در بیش از ۴۴ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان رشد دارد و با استقبال خوب کشاورزان همراه است.

تاراسی تأکید کرد: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است و توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود و طی یک سال گذشته اجرای این طرح در استان ۸.۵ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و توفیقات خوبی هم داشته است، تصریح کرد: در هر هکتار ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه جو یی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، به ضریب مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان ۱.۹۸ اسب بخار در هکتار بود که در حال حاضر به ۲.۴ درصد رسیده است.

تاراسی با بیان اینکه اجرای هر یک صدم ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ۱۲ میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: در استان زنجان طی سال‌های اخیر اعتبارات تجهیز شبکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی خوب دیده شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها