سمپاشی گروپ تلاقی دانش نوین و تجربی کشاورزی بهره‌وری را افزایش می‌دهد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوری در مراسم گرامیداشت روز مهندس که غروب دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، توفیقات استان قم در بخش کشاورزی را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: تغییر الگوی کشت که از استان قم شروع می‌شود نشان از توانایی‌های علمی و ظرفیت‌های بالای کشاورزی در استان قم است.

وی با تأکید بر اینکه اگر دید مهندسی داشته باشیم می‌توانیم از بسیاری از آسیب‌های روزمره در امان باشیم، افزود: کشاورزی ما در کشور سامان نمی‌یابد مگر اینکه در راستای توسعه آن به کشاورز توجه کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورز محور بودن باید همیشه در توسعه کشاورزی در نظر گرفته شود و در هر برنامه‌ریزی باید ۴ میلیون بهره‌بردار کشاورز به عنوان اصل مطرح شوند.

کشاورزی سنتی حاوی اطلاعات تجربی بسیار ارزشمندی است

وی با بیان اینکه کشاورزی ما اندوخته‌ها و دانش ذهنی بسیار قابل استفاده‌ای دارد، تصریح کرد: علم و دانش‌های نوین بسیار اهمیت دارد اما در کنار آن باید توجه داشته باشیم که کشاورزی سنتی هم حاوی اطلاعات تجربی بسیار ارزشمندی است که در تلاقی با دانش نوین و علمی کشاورزی می‌تواند بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد.

نوری بر لزوم برقراری یک نظام نظارتی در حوزه نظام مهندسی کشاورزی برای بهره‌برداری بیشتر تأکید کرد و افزود: برای اینکه باز هم با آسیب دولتی شدن مواجه نشویم حتماً باید نظام نظارت و ارزشیابی را در مجموعه سازمان ایجاد کرده و بتوانیم به صورت مداوم ارزشیابی داشته و در راستای اصلاح ساختار حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه واگذاری امور تصدی‌گری و مردم به خود مردم باید مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: استان قم در این زمینه خوب اقدام کرده است اما پایان کار نیست و باید بیش از اینها در این زمینه اقدام شود غیر از امر نظارت و کنترل، همه کارها را می‌توان به خود مردم سپرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها