سمپاشی گروپ توجه به آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی برای افزایش بهره وری - سمپاشی گروپ

مجتبی مزروعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بخش کشاورزی همانند سایر بخش‌های اقتصادی کشور که در مسیر توسعه قرار دارد نیازمند امنیت اقتصادی است اظهار کرد: سال‌های متمادی شاهد فرار سرمایه از بخش کشاورزی بودیم و طی سال‌های قبل کشاورزان و دامداران از امنیت اقتصادی برخوردار نبوده‌اند.

وی افزود: به لحاظ تورم افسارگسیخته و سیاست‌هایی که در جهت توسعه نبوده همچنین وجود شغل‌های کاذب، بخش کشاورزی نتوانسته  است با دیگر بخش ها به رقابت بپردازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر این جذب سرمایه مستلزم امنیت اقتصادی در تمام بخش‌های کشور است و این امنیت در سایه تولید علمی منطقه‌ای، ارتباط موثر با سایر کشورها و تلاش بازرگانی پایدار ظهور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به شاخص های توسعه گفت: خراسان رضوی در توسعه کشت گلخانه‌ای، آبی، زنجیره‌های تولید و  واحدهای صنعتی دام و طیور از میانگین شاخص‌های کشور پایین‌تر است که بخشی از آن به نوع سیاست گذاری و برنامه ریزی مربوط می‌شود.

مزروعی بیان کرد: ۲۳/۴ درصد اشتغال جامعه در بخش کشاورزی است در حالی که سهم ما از بودجه استانی تنها ۷/۸ درصد است و ۳۴/۶ درصد بودجه به بخش آب در وزارت نیرو اختصاص پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: طی چند سال اخیر در بحث تامین ماشین آلات و قیمت محصولات کشاورزی برنامه ریزی خوبی انجام شده به صورتی که در بازه زمانی سه ساله جشن خودکفایی تولید شکر در کشور برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال ۹۲، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید چغندر قند داشتیم که با توجه به شاخص‌های بخش کشاورزی این میزان در حال حاضر به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال رسید.

وی افزود: میانگین اجرای سطح آبیاری تحت فشار در خراسان رضوی طی ۲۰ سال گذشته سالیانه چهار هزار هکتار بوده است که این میزان تنها در سال های ۹۳ و ۹۴ حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

مزروعی در رابطه با اعتبارات بخش کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعتبار ۱۳ میلیاردی سال ۹۲ به ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ افرایش پیدا کرده است که این رقم در سال ۹۶به ۲۷۳ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: هرساله بیش از ۵۰ میلیارد تومان به طور میانگین تسهیلات به بخش کشاورزی داده می شود که این میزان در سال ۹۶ به ۸۷ میلیارد تومان رسید است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها