سمپاشی گروپ توسعه مجتمعهای کشت وصنعت در استان قزوین موجب مدیریت منابع شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه عصر چهارشنبه در بازدید استاندار قزوین از چند واحد کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز اظهار داشت: در واحدهای کشت و صنعت استان، زنجیره ارزش افزوده با ترکیبی از عملیات کشاورزی، صنعتی و خدماتی در تمام مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات انجام می‌شود.

خمسه در مورد ویژگی‌های مجتمع‌های کشت و صنعت افزود: بزرگ بودن واحد تولیدی، جلوگیری از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ساختار سازماندهی شده و مدیریت رسمی و تخصصی، سطح اطلاعات و تکنولوژی بالای تولید، پیوند تولید کشاورزی با صنایع در قالب زنجیره از ویژگی‌های عمده این واحدها محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای عملیات زیربنایی، ارتقا راندمان آبیاری و بکارگیری ماشین آلات کشاورزی مدرن در کنار نظام تصمیم‌گیری کارآمد و استفاده از روش‌های نوین برای تولید، شناسنامه دار شدن تولیدات و امکان پایش محصولات از مزرعه تا مصرف به گونه‌ای که امکان تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی با استفاده از سیستم‌های مدیریت کیفیت تحقق یابد، از نقاط قوت این واحدهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در توسعه کشاورزی پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد شرکت کشت و صنعت اهمیت ویژه دارد و در حال حاضر ۱۷۷ شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در استان قزوین راه اندازی شده است.

خمسه افزود: از این تعداد واحد کشت و صنعت استان تعداد ۱۳۲ واحد در شهرستان قزوین، ۲۴ واحد در شهرستان بوئین زهرا، ۸ واحد در شهرستان آبیک، ۸ واحد در شهرستان تاکستان و ۵ واحد در شهرستان آبیک راه اندازی شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها