سمپاشی گروپ توسعه کشت گلخانه ای و آبیاری مدرن در کشاورزی قزوین جدی گرفته شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قبادی در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این سازمان که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و رونق اقتصاد می تواند نقش بیشتری بر عهده بگیرد و در این میان رفع مشکلات و چالش های آن باید در اولو.یت باشد.

قبادی تصریح کرد: باید اذعان کرد بخش کشاورزی پس از انقلاب دچار تحول شده و توانسته در توسعه نقیش آفرین باشد اما سرعت مدرنیزه شدن آن باید بیشتر شود.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی روز، بهره گیری از دانش و تجربه کشورهای پیشرو، آموزش و تامین نهاده های مورد نیاز این بخش در کنار ایجاد اشتیاق و انگیزه بیشتر در میان بهره برداران از کارهایی است که می تواند توسعه این عرصه را شتاب بخشد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در شرایطی که دولت با محدودیت اعتباری روبرو شده باید بتوانیم از سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح ها استفاده کنیم و دادن تشویق در این عرصه الزامی است.

قبادی اظهارداشت: به دلیل مصرف بی رویه و برداشت های غیرمجاز در منابع آبی با بحران آب مواجهیم که در کنار توسعه آبیاری مدرین لازم است کشت گلخانه ای را توسعه بخشیم.

وی گفت: ظرفیت های قزوین در کشاورزی بی نظیر است و داشتن دشت، کانال آبیاری، گلخانه های متعدد و مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی می تواند ما را در این مسیر رهنمون شود.

قبادی اضافه کرد: استان قزوین می تواند به قطب کشت گیاهان دارویی تبدیل شود و در صادرات این محصول نیز پیشگام باشد.

با تغییر کاربری اراضی کشاورزی مقابله شود

وی بیان کرد: یکی از چالش های بخش کشاورزی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیر مجاز است که با شدت باید در این زمینه برخورد کرد.

قبادی اضافه کرد: اجرای الگوی کشت و ممانعت از کاشت محصولات آب بر و توسعه کشت گلخانه ای از دیگر کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

سرپرست  معاونت اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: البته در مسیر توسعه هم جدی هستیم و ضمن واگذاری اراضی غیر کشاورزی در صورت لزوم به بخش صنعت باید مراقب باشیم تا به بهانه توسعه، زمینهای مرغوب کشاورزی به ساخت مسکن و صنعت داده نشود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها