سمپاشی گروپ تولید۳۰۰هزارتن سیب زمینی/کردستان استان اول کشت دیم کشور را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نیازی ظهر امروز در اولین نشست مشترک روئسای کمیسیون و کمیته های تخصصی بخش کشاورزی اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان و سنندج که به میزبانی سنندج برگزار شد، گفت: رونق فضای کسب و کار و بهبود فضای جامعه از اهداف ما در اتاق بازرگانی سنندج است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی سنندج عنوان کرد: استان کردستان با یک میلیون و ۱۱۰ هزار هکتار اراضی دیم بیشترین سطح زیر کشت دیم در کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه اراضی آبی استان ار اراضی دیم بسیار کمتر است، گفت: در کردستان بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی را در سطح کشور در اخیتار داریم.

نیازی افزود: سالانه در اراضی آبی دهگلان و قروه ۳۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید می شود که برای مصارف داخل استان استفاده  می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: در تولید علوفه و یونجه نیز جزو استان های برخوردار در کشور هستیم که که به دلیل استفاده کم در کردستان به استان های تهران، اصفهان و دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

وی با اشاره به ۳۵۰ میلی متر میانگین بارندگی سالانه در استان گفت: کردستان پتانسیل بارندگی خوبی را دارد و در غرب آن سالانه ۷۰۰ میلی متر و در شرق استان سالانه ۲۵۰ میلی متر بارندگی را شاهد هستیم.

نیازی با اشاره به خشک سالی و کمبود آب در استان گفت: می بایست در بحث بهره وری از منابع آبی به سمت و سوی مثبتی سوق داده شویم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: برای حفظ تولید، اشتغال و منابع از روش های نوین دنیا استفاده کنیم و با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی افزود: امید است چنین جلساتی موجب استحکام رابطه بین همدان و کردستان شود تا از پتانسیل های یکدیگر بهرمند شویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها