سمپاشی گروپ جشنواره برداشت گل محمدی در مرند برگزار می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای دستورات قضایی پیرامون تخریب ویلاهای غیرمجاز اظهار داشت: بناهای احداث شده در باغ ها و اراضی قبل از سال ۱۳۷۴، قانونی است اما در سال ۱۳۸۵ این قانون اصلاح و اعلام شد بناهای احداث شده بین سال های ۷۴ تا ۸۵ مشمول جریمه است.

وی افزود: بناهای احداث شده از سال ۸۵ به بعد نیز مشمول جریمه و قلع و قمع خواهد بود که طبق اعلام و تایید مرجع قضایی اجرایی می شود.

رحمانی در ادامه اظهار داشت: در رویدادهای فرهنگی در جهت معرفی ظرفیت های گردشگری و معرفی محصولات و تولیدات مرند حضور پررنگی خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند ادامه داد: در رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند، نمایشگاه صنایع دستی، زعفران، عرقیات، خشکبار و تولیدات کشاورزی شهرستان برای عموم مردم برپا می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره برداشت محصولات اظهار داشت: جشنواره برداشت محصول در شهرستان مرند نیازمند در طول یکی دو سال گذشته، به علت خسارت های وارده برگزار نشد، محصول زردآلود امسال خسارت های زیادی داشته و ۷۰ درصد زردآلوهای این شهرستان نیز با خسارت روبه رو شد.

رحمانی از برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: گل محمدی در شهرستان مرند جای خود را باز کرده که هم اکنون گل محمدی در مجموع در زمینی به مساحت ۱۰۵ هکتار کاشته می شود که به طور متوسط می توان از هر هکتار سه تن برداشت کرد.

۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی هدر می رود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در شهرستان مرند وجود دارد، ادامه داد: شهرستان مرند دارای ۹۳ هزار هکتار زمین کشاورزی است که ۴۸ هزار و ۹۸۹ هکتار اراضی آبی است که معادل ۵۱ درصد اراضی را شامل می شود و ۴۸ درصد نیز دیمی است.

وی تاکید کرد: جمعیت روستایی شهرستان مرند ۸۸ هزار و ۹۱۷ نفر است که  ۴۰ هزار نفر از جمیعت شهرستان در بخش کشاورزی شاغل هستند.

مدیرجهاد کشاورزی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت آبی این شهرستان خاطرنشان کرد: منابع آبی شهرستان هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۱۸ رشته رودخانه و ۴۴۱ دهنه قنات و چشمه و ۷ سد ذخیره در شهرستان مرند وجود دارد که در مجموع سالیانه ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه آبیاری در روش های سنتی کشاورزی ۷۰ درصد به هدر می رود، گفت: اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار است که براین احساس لوله گذاری و احداث کانال و لایروبی قنات صورت گرفته و هم اکنون ۲ هزار هکتار زمین با آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها