سمپاشی گروپ جشنواره زردآلو امسال در مرند برگزار می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رحمانی، ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره زردآلو در شهرستان مرند با اشاره به ضرورت معرفی قابلیت‌های کشاورزی و گردشگری شهرستان مرند گفت: شهرستان مرند در حوزه گردشگری و کشاورزی ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی دارد که باید با برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری معرفی شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره زردآلو افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی محصول برای منطقه و جذب مشتریان داخلی و سرمایه گذاری در این زمینه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند تصریح کرد: زردآلو از تولیدات مهم و اساسی و برند شهرستان مرند است و برگزاری جشنواره زردآلو در این شهرستان گامی در جهت معرفی بهتر این محصول است.

رحمانی افزود: کشور ایران رتبه سوم تولید زردآلو در دنیا را در اختیار دارد و شهرستان مرند نیز در ایران رتبه نخست تولید زردآلو را به یدک می‌کشد.

مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اشتغال زایی کشت زردآلو در این شهرستان گفت: در سطح شهرستان مرند نزدیک به ۳ هزار هکتار اراضی به کشت زردآلو اختصاص دارد که باعث اشتغال زایی بیش از ۳ هزار نفر در این حوزه شده است.

به گفته رحمانی، شهرستان مرند در تولید زردآلو مقام اول استانی و مقام سوم کشوری، در تولید سیب مقام سوم استانی، در تولید مرغوب‌ترین زعفران، آفتابگردان و پسته نیز مقام اول استان را در اختیار دارد.

وی گفت: شهرستان مرند از لحاظ کشاورزی فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است و علاوه بر زردآلو در زمینه محصولات پسته و زعفران و سیب هم مرند جز برترین‌ها در کشور است.

رحمانی از برگزاری جشنواره زردآلو در شهرستان مرند طی ماه آینده خبر داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها