سمپاشی گروپ حراست و حفاظت از خاک و منابع طبیعی ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی در محل سالن اداره کل جهاد کشاورزی استان زنجان، افزود: هفته منابع طبیعی فرصت خوبی برای  مردم و رسته‌های دولتی است که بحث منابع طبیعی به بحث روز در جامعه تبدیل شود.

وی بابیان اینکه طی سال‌های اخیر بارش‌ها در استان کاهش‌یافته و رویکرد عوض‌شده است، اظهار کرد: باید نسبت به پایداری منابع طبیعی تلاش کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در بحث حراست و حفاظت از منابع طبیعی توسط دستگاه مربوطه در استان زنجان انجام‌گرفته است.

جعفری تأکید کرد: متأسفانه یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین فرسایش خاک راداریم و باید بدانیم که خاک بستر حیات بوده و بسیار ارزشمند است و تمام حیات بشر از خاک نشأت می‌گیرد بنابراین در استان نسبت به جلوگیری از فرسایش خاک از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه حفاظت از خاک تدوین‌شده و باید زودتر از این‌ها این لایحه موردتوجه قرار می‌گرفت و باید همه بر این امر اذعان داشته باشند که فاکتور مهم تولید خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر حراست و حفاظت از خاک و منابع طبیعی با استفاده از مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: در حفظ منابع طبیعی همه باید پای‌کار بیایند.

جعفری بر توسعه سیستم‌های آبخیزداری تأکید کرد و گفت: این پروژه در سطح کشور و به‌تبع در استان انجام می‌گیرد.

وی بر رفع تداخلات اراضی تأکید کرد و افزود: طی سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار هکتار رفع تداخل اراضی در استان انجام‌گرفته است و باید این حساسیت در مردم و مسئولین ایجاد شود که نباید به اراضی ملی تعارض کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بحث معیشت روستاها مهم است، افزود: لازمه این امر این است که راههای اقتصادی برای حفظ منابع طبیعی در روستاها پیدا کنیم.

جعفری یادآور شد: باید این حساسیت در مردم ایجاد شود که منابع طبیعی ثروت عمومی است و نباید به ثروت خصوصی تبدیل شود و در برنامه‌های هفته منابع طبیعی باید از ظرفیت دانش آموزان، سازمان های مردم‌نهاد برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر توسعه آبیاری نوین تحت‌فشار تأکید کرد و افزود: محدودیتی برای این طرح وجود ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها