سمپاشی گروپ حق واقعی مردم کردستان بهره مندی از ۶۷۵ هزار هکتار زمین آبی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید ۶۰ درصد زمین های کردستان آبی می بود، اظهارداشت: حق واقعی کردستان ۶۷۵ هزار هکتار زمین آبی است در حالیکه ما نگران تامین آب برای واحدهای تولیدی جدید هم هستیم.

وی افزود: بسیاری از روستاهای استان و چهار شهر از لحاظ تامین آب شرب با مشکل مواجه هستند و ضروری است با افزایش تخصیص آب به حل این مشکلات کمک شود.

نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در محلس شورای اسلامی مطالبه جدی مردم کردستان را احقاق حق آبه استان عنوان کرد و ادامه داد: اگر این امر محقق شود میزان اراضی آبی کشاورزی کردستان به ۶۷۵ هزار هکتار افزایش می یابد.

بیگلری یادآور شد: در حال حاضر سه پروژه فولاد در کردستان در حال انجام است ولی برای اتمام این پروژه ها و راه اندازی آنها ما نگران کمبود منابع آب برای این طرح ها هستیم، چرا که مدیریت آب و سدهای استان کردستان متاسفانه در اختیار خود استان نیست.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از اراضی کشاورزی کشور آبی است، بیان کرد: متاسفانه ۱۱ درصد اراضی کشاورزی کردستان آبی است که با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد و این در حالی است که این میزان با توجه به مقدار بارندگی و پتانسیل آبی استان باید ۷۰ درصد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان با ۱۱ درصد اراضی آبی، ۱۲ درصد تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: از این لحاظ کردستان در تولید گندم رتبه دوم کشوری را دارد که این نشان از ظرفیت های بالای بخش کشاورزی در این استان است.

بیگلری در پایان سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اینکه استان کردستان دارای مراتع حاصلخیزی است، انتظار می رود در حوزه دامپروری و تولید گوشت قرمز نیز در رتبه های اول کشور باشد، اما در این حوزه نیز متاسفانه موفقیتی به دست نیاورده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها