سمپاشی گروپ خرید تضمینی گندم از ۸.۵ میلیون تن عبور می‌کند - سمپاشی گروپ

سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ اظهار داشت: وضعیت خرید تضمینی گندم  ۲۷ درصد رشد داشته و حدود ۴ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: بیشترین خرید گندم مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن است که رکورد خرید گندم در خوزستان شکسته شد.

پیگیری شخص رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات گندم کاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: با محدودیت‌هایی برای پرداخت مطالبات گندم کاران مواجه هستیم اما با همکاری سازمان برنامه و بودجه، دریافت منابع بانکی و  پیگیری شخص رئیس جمهور، منابع لازم برای پرداخت مطالبات گندم کاران تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان یعنی در حدود ۵۵ درصد مطالبات گندم کاران باقی مانده که پرداخت می شود.

راد گفت:حدود ۷۰ هزار تن کلزا  از کشاورزان خریداری و ۹۰ درصد مطالبات آنها نیز پرداخت شده است.

خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت که البته به دلیل شرایط متفاوت آب و هوایی امسال ممکن است زمان خرید تضمینی ادامه پیدا کند.

وی  با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در برخی از استان های گرمسیری تمام شده گفت: در همه استان ها شاهد رشد خرید تضمینی گندم بوده ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

خرید تضمینی گندم از ۸٫۵ میلیون تن عبور می‌کند

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: پیش بینی اولیه خرید تضمینی گندم در کشور ۸٫۵ میلیون تن بود اما بر اساس خریدی که تا به امروز انجام شده برآورد می شود،این رقم بیشتر شود.

وی گفت: میزان ذخایر استراتژیک گندم کشور ۲٫۵ تا ۳ میلیون تن و ۱۱ تا ۱۱٫۵ میلیون تن گندم برای نان و صنف و صنعت مورد نیاز است یعنی در مجموع حدود ۱۴ میلیون تن گندم در یک سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راد گفت: علاوه بر گندم تولیدی در کشور همواره برای مدت سه ماه ذخیره استراتژیک گندم در کشور وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باتوجه به تولید مناسب امسال، امیدواریم که میزان واردات گندم به کشور نیز کاهش یابد و حدود ۲ میلیون تن وارد شود یا حتی با تولید بیشتر نیازی به واردات نباشد.

راد گفت: امسال باران های خوبی در فروردین و اردیبهشت در بخش شمال غربی کشور شاهد بودیم که نگرانی‌ها درباره تولید این محصول در کشور را از بین برد.

ابلاغیه جدیدی درباره نرخ خرید تضمینی گندم نداریم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در واکنش به پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل ها برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و احتمال تحقق این امر گفت: درباره نرخ خرید تضمینی گندم تابع سیاست گذار و ابلاغی هستیم که  صورت می گیرد.

وی افزود: ابلاغیه جدیدی درباره نرخ تضمینی صورت نگرفته و آخرین ابلاغیه موجود همان ۱۵ هزار تومان است.

وی گفت: پول کشاورزان نیز در حال حاضر به صورت علی‌الحساب ۱۱٫۵ هزار تومان پرداخت می‌شود تا شورای قیمت گذاری نرخ جدید را ابلاغ و مابقی پول گندم کاران با هر قیمتی که هست پرداخت شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 19 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها