سمپاشی گروپ دستگاه کنترل اقلیم هوشمند در ایران ساخته شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ، زینب مهر‌بخش مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی کوثر سازمان اقتصادی کوثر امروز در نشست خبری اظهار داشت:  این مجموعه دولتی مسئولیت دارد که علاوه بر خدمت به زیرمجموعه‌های کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر به فعالان بخش کشاورزی کشور برای افزایش بهره‌وری در تولید و مکانیزاسیون یاری رساند.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و صنایع کشاورزی ادامه داد: در سال ۹۷ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران واردات و تولید تجهیزات مورد نیاز مکانیزاسیون تحت تأثیر قرار گرفت اما اکنون با تحقیق و توسعه که در داخل کشور و توسط مهندسان ایرانی انجام شد این دستگاه‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه کنترل هوشمند اقلیم که در گلخانه‌ها نصب می‌شود مواردی مانند میزان آب، رطوبت، کود و مواد مغذی خاک گلخانه‌ها را محاسبه می‌کند و این اطلاعات را در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: دستگاه کنترل اقلیم ساخته‌شده در کشور که از شهریور ماه به بازار کشور عرضه می‌شود یک‌سوم قیمت مشابه خارجی خود است و می‌تواند اطلاعات دقیقی برای جلوگیری از مخاطرات تولید و افزایش بهره‌وری در اختیار گلخانه‌داران قرار دهد.

مهر‌بخش گفت: علاوه بر فعالیت در حوزه مکانیزاسیون در بخش‌های یادشده، هرساله می‌توانیم یک بخش مکانیزاسیون را در سازمان اقتصادی کوثر فعال کنیم؛ به همین منظور نقشه راهی در این ارتباط تهیه شده است. مسیر حرکت شرکت در سال‌های آینده نیز مشخص شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری سمپاشی گروپ درباره پایین بودن سطح نفوذ توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور اظهار داشت: فعالیت‌های خرد و پراکنده و کمبود ورود سرمایه به بخش کشاورزی کشور، وجود دانش فنی بالای تجهیزات مکانیزاسیون بخش کشاورزی و کمبود نیروهای متخصص، گران‌قیمت بودن برخی از این دستگاه‌ها و اشکالاتی که در استفاده از این خطوط اعتباری وجود داشته است از جمله دلایل پایین بودن توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/+

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها