سمپاشی گروپ رئیس‌جمهور از نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی بازدید کرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز با حضور در سالن اجلاس سران، از نمایشگاه دستاوردهای بخش کشاورزی در حاشیه مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی بازدید کرد.

این سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی کشاورزان نمونه کشور است.

قرار است در این مراسم، از ١٦٦ تولیدکننده برتر و فعال بخش کشاورزی تقدیر به عمل آید.

همچنین کاظم خاوازی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: از میان قریب به ١٥٠٠٠ نفر داوطلب در سطح شهرستان ها، پس از بررسی های اولیه ١٤٧٧ منتخب به دبیرخانه ستاد معرفی و در مرحله نهایی با بهره گیری از کارشناسان خبره، بررسی مستندات و ارزیابی های میدانی، ١٦٦ نفر در قالب ١٥٥ رشته برگزیده شدند.

وی ادامه داد:دستیابی به بسیاری از پتانسیل ها در بخش کشاورزی، از جمله عملکرد تولید ٣ تا ٤ برابری کشاورزان نمونه در بخش زراعت، ٨ تا ٩ برابری در بخش باغبانی و ٢ تا ٣ برابری در تولید ماهی و میگو نسبت به متوسط عملکرد کشور، با به کارگیری آخرین یافته های علمی و همچنین دانش بومی کشاورزان پیشرو محقق شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد:یکی از اهداف برگزاری این مراسم استفاده از ظرفیت نمونه های بخش کشاورزی به عنوان الگوی مناسب برای انتقال تجربیات و دانش فنی به دیگر کشاورزان و به حداقل رساندن خلاء عملکرد تولید است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها