سمپاشی گروپ روز مزرعه میوه‌های سردسیری در روستای «جمچین» خاش برگزار شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: این مراسم به منظور استفاده از توان علمی پژوهشگران ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و در اختیار قرار دادن آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی به بهره برداران بخش کشاورزی استان برگزار شد.

بهزاد شهرکی افزود: روز مزرعه یکی ازموثرترین تکنیک‌های آموزشی و ترویجی است که باحضور بهره برداران، کارشناسان پهنه و محققان در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجاییکه شهرستان خاش بیشترین سطح زیر کشت میوه‌های سردسیری سیستان و بلوچستان را داراست برگزاری روز مزرعه میوه‌های سردسیری در این منطقه برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: شهرستانهای خاش، میرجاوه و زاهدان عمده مناطق کشت میوه‌های سردسیری این استان است.

وی بیان کرد: محصول زرد آلوی سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط هوای مناسب به عنوان زودرس ترین زردآلوی کشور محسوب می‌شود.

شهرکی گفت: سیستان وبلوچستان دارای یک هزار و ۴۰ هکتار باغ زردآلو است که ۷۶۴ هکتار آن بارور و سالیانه حدود هفت هزار ۶۶۰ تن میوه زردآلو تولید می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها