سمپاشی گروپ سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در استان زنجان تولید می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهادکشاورزی استان زنجان، افزود: زنجان ازجمله استان‌های مهم تولید  کننده محصول انگور در سطح کشور است و این استان ازنظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور است.

وی اظهار کرد: استان زنجان همچنین درزمینه تولید کشمش جزو رتبه‌های برتر کشوری بوده و سالانه به‌طور متوسط ۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان زنجان بابیان اینکه در استان زنجان ۱۱ هزار تاک‌دار در ۱۶ هزارو ۵۰۰ هکتارتاکستان مشغول فعالیت هستند، گفت: تاکنون ۶۰ درصد از مجموع پرداختی یارانه کشمش به تاکداران استان پرداخت‌شده و این یارانه برای ۸ هزار و ۷۰ تاک‌داری که در سامانه ثبت‌نام کردند پرداخت می‌شود.

نوری تأکید کرد: طی چند روز آینده ۲۰ درصد دیگر از پرداختی‌ها هم به‌حساب باغداران واریزمی شود و یارانه حمایتی تولیدات سال ۹۵ استان ۱۰٫۵ میلیارد تومان است و طی سال گذشته ۲۲۰ هزار تن انگور تولید شد که ۱۱۴ هزارتن آن به کشمش  اختصاص یافت.

وی بر ضرورت و اهمیت ایستاده کردن باغات انگور به‌عنوان راهکار افرایش بهره‌وری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصول تولیدی تأکید کرد و افزود: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه‌ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته‌ها، امکان انتقال بیماری‌ها از سایر باغات به حداقل می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی استان زنجان تصریح کرد: ایستاده کردن باغات انگور در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک بسیار مؤثر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها