سمپاشی گروپ سالانه ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تارا سی ظهر پنجشنبه آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان زنجان، گفت: توجه به منابع خاک و آب باعث ارتقای تولید محصولات کشاورزی می‌شود بنابراین باید به این دو منابع مهم توجه شود.

وی اظهار کرد: در سال بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود که اگر به آموزش بهره برداران و به منابع آب و خاک توجه شود می‌توانیم تولید را به تا ۶ میلیون تن برسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: باید بیش از ۵۰ درصد از کشاورزان را به تولید محصولات کشاورزی در بحث توجه امور منابع آب و خاک بپردازیم.

تارا سی ابراز کرد: شهرستان طارم در سطح کشور ۵۰ درصد زیتون را تولید می‌کند و بهره برداران خوبی در تولید زیتون فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از ۴۶ کشاورز نمونه سطح کشور ۱۰ نفر از استان زنجان است و این مهم بیانگر این است که این استان بهره برداران متخصص در حوزه کشاورزی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان، تصریح کرد: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است و در این میان باید این عملکرد را به بیش از ۷ یا ۸ تن در هکتار برسانیم.

تاراسی گفت: زنجان به عنوان یکی از استان‌های تولیدکننده زیتون است و استان زنجان در زمینه سطح زیر کشت و تولید، رتبه برتر کشوری را داشته است.

وی بابیان اینکه زیتون محصولی است که با توجه به ارزش بالای غذایی، دارای جایگاه ویژه و خاصی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی دارد، افزود: توسعه سطح زیر کشت و تولید زیتون در شهرستان طارم، صرفه اقتصادی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها