سمپاشی گروپ سرما ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مهاباد خسارت زد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرحمن کلیجی امروز شنبه در جلسه ستاد بحران مهاباد افزود: دمای زیر صفردرجه ۲۷ و۲۸ فروردین امسال باعث شد بیش از هشت هزار هکتار از محصولات باغی وزمین های زراعی مهاباد دچار سرمازدگی  شوند.

وی با بیان اینکه محصول سیب به میزان ۷۷ هزارتن و درسایر محصولات ۹۵ هزارتن دچار سرمازدگی مشاهده شده است گفت: از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در هنگام وقوع بحران بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

ابراهیمی آذر،مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد نیز در این نشست اظهارداشت: تنها ۱۴درصد زمینها وباغات کشاورزی خسارات دیده زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده اند که تاسقف ۷۵ درصد خسارات آنان پرداخت خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز با بیان اینکه بارندگی های امسال و پراکنش آن خوشبختانه مناسب و قابل توجه بود گفت: کنترل آبیاری اراضی و کاهش مصرف آب شهری می تواند بسیار کارساز باشد.

ایرج شجاعی ادامه داد: باید کشاورزان را ترغیب کرد تا محصولات و همچنین خانه های خود را بیمه کنند چراکه در بیشتر حوادث طبیعی قسمت اعظم خسارات متوجه روستا می شود.

در این جلسه هریک از اعضای ستاد بحران شهرستان مهاباد نظرات و پیشنهادات و گزارش خود را ارائه دادند و موضاعات سرمازدگی در حوزه کشاورزی و باغات، مسئله آب و آبیاری اراضی تحت پوشش، مسئله بیمه و خدمات بیمه به کشاورزان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها