سمپاشی گروپ سطح خاک ورزی حفاظتی کردستان به بیش از ۳۶ هزار هکتار رسیده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، فرید سپری امروز پنج شنبه در ششمین جلسه کمیته مشورتی اجرایی پروژه مشارکتی ایران- ایکاردا که در سنندج تشکیل شد، به وضعیت کشاورزی حفاظتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از محل تسهیلات ردیف اعتباری مکانیزاسیون و مجموعه ایکاردا تمهیدات لازم در ارتباط با تجهیز ادوات مورد نیاز انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سال جاری۴۳۶ دستگاه تراکتور در استان تهیه شد و تعداد تراکتورهای استان به ۲۷ هزار دستگاه  افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه تعداد دستگاه های کشت مستقیم تهیه شده در سال جاری را ۷۹ دستگاه ذکر کرد و افزود: تعداد کل این دستگاه در استان به ۲۰۲ دستگاه رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تعداد دستگاه های خاک ورزی مرکب استان را بیش از ۶۳۰ دستگاه خواند و بیان کرد: امسال با حمایت ویژه جذب ادوات سالانه حفاظتی استان بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه سطح خاک ورزی حفاظتی استان ۳۶ هزار و ۸۰۳ هکتار است، گفت: تنها در دو ماه پاییز امسال ۷۱۱ هکتار خاک ورزی حفاظتی در استان انجام شده است.

وی به مشکلات و موانع بازدارنده کشاورزی حفاظتی استان اشاره کرد و اظهارداشت: دانش کم کشاورزی حفاظتی و تفکر حاکم مبتنی بر کشاورزی مرسوم در دانشگاهیان، مدیران و کارشناسان شهرستان ها و تفکر اشتباه ادوات محور بودن جای تفکر روش محور بودن کشاورزی حقاظتی از جمله موانع اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: کم اطلاعی و بی توجهی اکثر کشاورزان و برخی از مدیران و کارشناسان از بحران های آب و خاک و مسائل زیست محیطی وعدم معرفی الگوی تناوبی برای دیم از دیگر موانع و مشکلات حوزه کشاورزی حفاظتی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها