سمپاشی گروپ سنجاب های غیربومی،باغات سنتی و تاریخی قزوین را تهدید می کند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان روز یکشنبه در جلسه ای که به منظور ساماندهی وضعیت سنجابها در باغستانهای سنتی قزوین در استانداری تشکیل شد اظهارداشت: در بخش کشاورزی همواره شاهد آفاتی هستیم که اگر بموقع با آنها مبارزه نشود باید خسارات سنگینی را متحمل شویم.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر جمعیت سنجاب های غیر بومی و مهاجر در باغستانهای سنتی و تاریخی قزوین هستیم که تهدید بسیار جدی محسوب می شود.

مهدیخانی تصریح کرد: این سنجانب ها برای سلامت و بقای جنگل های دست کاشت مضر هستند و می توانند بی نظیرترین و قدیمی ترین جنگل های مثمر و انسان ساز در جهان یعنی باغستانهای سنتی را دچار مشکل کنند.

وی افزود: در باغات سنتی قزوین مقادیر قابل توجهی از محصولات مرغوب پسته، بادام و انگور تولید می شود که این ظرفیت توانسته قزوین را به قطب تولید و صادرات این محصولات تبدیل کند.

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: باغاست سنتی قزوین همچنین نقش موثری در تعدیل و تلطیف هوای شهر و استان قزوین دارد لذا حفظ و نگهداری از این گنجینه ارزشمند بیش از گذشته احساس می شود.

مهدیخانی گفت: سنجاب های غیر بومی نه تنها درختان موجود در باغات را بیمار کرده و از بین میبرند بلکه ناقل بیماریهای مشترک بین انسان و دام نیز هستند و به بیماری هاری هم کمک می کنند لذا مبارزه با این آفت ضروری است.

در این جلسه مصوب شد دستگاههای مسئول بهترین راهکار غیر شیمیایی مقابله با این آفت را شامل تله گذاری، رها سازی پرندگان شکاری شکار مستقیم انتخاب کرده و با نظارت و هماهنگی اداره کل مدیریت بحران برای اجرایی شدن طرح ها اقدام کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها