سمپاشی گروپ سند نقشه راه کشاورزی و منابع طبیعی فارس رونمایی می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم زارع یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: نقشه راه کشاورزی تدوین شده و این برنامه نقشه راهی برای کشاورزی استان طی پنج سال آینده طراحی کرده و قرار است طی مدت زمان اجرای این برنامه مسائل و مشکلات کشاورزی که استان با آن مواجه است برطرف شود. 

وی اضافه کرد: تاکنون ١٧ مشکل کشاورزی استان عارضه یابی شده و راهکار های علمی برای این مشکلات ارائه شده است البته این امکان فراهم است تا حل مشکلات استان به ٢١ مورد هم برسد.

زارع ادامه داد: گندم و جو ، ذرت ،گلزا ،انار ، مرکبات ،زیتون ،انگور ،خرما و سایر محصولات ارقامی هستند که مشکلات کشت این محصولات جمع آوری شده و تلاش شده تا با انجام تحقیقات کاربردی مشکلات آنان از بین برود. 

وی با اشاره به اینکه بیماری جاروئک لیمو توسط محققان این مرکز درمان شده است عنوان کرد: ٢٩ رقم جدید غله و حبوبات نیز توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به جامعه کشاورزی کشور معرفی شده است. 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در خصوص فعالیت های این مرکز همچنین متذکر شد: این مرکز دارای بخش های پژوهشی مختلف از جمله اصلاح نهال و برگ ، اصلاح بذر چغندرقند، تحقیقات آب و خاک ،گیاهپزشکی و فناوری و مهندسی است.

زارع ادامه داد: اجرای ٣۶١ پروژه پژوهشی در حوزه کشاورزی فارس توسط این مرکز بیانگر توان محققان و پژوهش گران این مرکز و در راستای بهبود وضعیت کشاورزی فارس است. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها