سمپاشی گروپ سهم اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر،  حسین جعفری ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی خاک، افزود: بحران خاک طی سال‌های گذشته در حجم نگرانی برای مشکل کم آبی مورد توجه قرار نگرفته است و به این مقوله مهم به صورت  کافی توجه نشده است.

وی به موضوع اشتغال در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:  ۱۸ درصد از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است و سهم اشتغال استان زنجان در این بخش ۳۳ درصد است. 

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال، وظیفه مهمی در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی به وزارت جهاد کشاورزی  واگذار شده و در این زمینه برنامه ریزی لازم در دستور کار است.

جعفری تاکید کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده و توسعه اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی بدون توسعه کمی انجام  می‌شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی حتی یک متر به سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان زنجان اضافه نخواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر بهره‌وری در کشاورزی تاکید کردو گفت: نوک پیکان برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، افزایش بهره‌وری در این بخش است. 

جعفری گفت: فرسایش خاک، کاهش بارندگی در اراضی کشاورزی، شوری خاک و افت کیفی و وقوع سیل و خشکسالی از دلایل بحران خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه موضوع بحران خاک در جهان وجود دارد، گفت: ۱۴ آذر هر سال روز جهانی خاک است. 

جعفری با اشاره به نقش خاک در زندگی جوامع بشری، تصریح کرد: کشاورزی بدون خاک مفهومی ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها