سمپاشی گروپ صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی گسترش یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی ظهر پنجشنبه در سی‌وسومین جشن انتخاب و معرفی تولیدکنندگان و بهره‌وران برتر بخش کشاورزی در مشهد با بیان اینکه از مجموع بارندگی‌های ایران شاهد تبخیر ۷۰ درصدی هستیم که یکی از بالاترین آمارها در سطح جهان بوده است اظهارکرد: متاسفانه دچار خشکسالی‌های زیادی هستیم و در چنین وضعیتی کسری کشاورزی از ۸.۱ میلیارد دلار به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده و خوشبختانه ۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی در این بخش داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان در بحث آبیاری تحت‌فشار هزینه کرده و  کشاورزانی که از این سیستم استفاده کنند طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی شامل ۸۵ درصد بخشودگی‌ها و دریافت یارانه ویژه می‌شوند.

طهماسبی با بیان اینکه ارزش ریالی میزان آب هدر داده  شده در بخش کشاورزی بالغ بر ۹ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: این وضعیت در شرایط کم‌آبی و بی‌آبی نگران‌کننده است و باید صنایع تبدیلی را گسترش دهیم .

وی ادامه داد: در بحث مکانیزاسیون اختصاص تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد ریالی را داشتیم تا ماشین‌آلات کشاورزی فرسوده و غیرقابل کاربرد با ماشین‌آلات نو متناسب با امکانات و نیازهای روز تعویض شدند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید هر کیلو گوجه‌فرهنگی در فضای باز ۱۰۰ هزار لیتر آب مصرف می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر این کار به شکل گلخانه‌ای انجام شود بیش از ۳ میلیارد تومان کاهش مصرف آب را خواهیم داشت.

وی گفت: خراسان رضوی استعدادهای زیادی در بخش کشاورزی دارد و باید از دانش و تخصص فعالان این بخش در سطح ملی و بین‌المللی بیش از پیش استفاده کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها