سمپاشی گروپ صنایع فرآوری خرما توسعه یابد/ لزوم حمایت از فعالان بخش خصوصی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رشید فرخی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح نخسین نمایشگاه و جشنواره خرما در بوشهر اظهار داشت: خرما یک محصول بسیار مهم و استراتژیک است که باید به خوبی برای تولید و صادرات آن برنامه‌ریزی و تلاش شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و حمایت ویژه دولت از فعالان حوزه خرما را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سیاست‌گذاری در حوزه خرما به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران با بیان اینکه دولت و فعالان حوزه خرما باید در کنار هم باشند، ادامه داد: در صورتی که از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نشود هم دولت و هم فعالان بخش خصوصی متضرر می‌شوند.

وی به اهمیت بالای توسعه صنایع فرآوری خرما اشاره کرد و افزود: کشور تونس هشتمین تولیدکننده خرمای جهان است ولی در تولید محصولات فرآوری شده حرف اول را می‌زند و باید از تجربه چنین کشورهایی به خوبی استفاده کنیم.

رشید فرخی در ادامه به اهمیت نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها فرصتی را برای تبادل افکار و همچنین نیازسنجی مشتریان و تولیدکنندگان و شناخت ظرفیت‌ها فراهم می‌سازد.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که بخواهیم صادرات محصول خرما توسعه یابد و حضوری موفق در کشورهای دیگر داشته باشیم باید صادرات به صورت مستمر انجام شود تا دیگران جای ما را در بازارهای هدف نگیرند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته از ۲۲ تا ۲۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر میزبان عموم است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها