سمپاشی گروپ صیفی کاران در جمع آوری نایلون‌های پلاستیکی اهتمام کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جهاد کشاورزی پارس آباد، حسن نظیفی در نشست با موضوع مدیریت و نظارت بر کشت های پلاستیکی محصولات صیفی شهرستان پارس آباد عنوان کرد: امروزه به دلیل مدیریت ناصحیح فردی و گروهی در بسترهای تولید و مهد زمین از لحاظ زیست محیطی مشکلات عدیده ای گریبانگیر منطقه گردیده است.

به گفته وی صیانت از محیط زیست امر بسیار حائز اهمیتی بوده و پرواضح است که در تولیدات کشاورزی پسماندهایی وجود دارد که در فرایند تولید محصولات به وجود می‌آید تا مدیریت آن ضروری به نظر برسد.

نظیفی افزود: کشاورزان غیر بومی که زمین را اجاره می‌کنند، پس از برداشت محصول در برخی از مواقع نایلون‌ها و دیگر ضایعات را در همان حالت رها می‌کنند به ویژه اگر محصول آن سال سود مورد انتظار را نداشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: نایلون‌های باقی مانده با وزش باد به زمین‌های دیگر هم پراکنده می شوند و در صورت عدم دقت در جمع آوری آنها، بروز مشکلات و پیامدهای سخت زیست محیطی در انتظار خواهد بود.

نظیفی گفت: در همین راستا آموزش‌های لازم در زمینه یادآوری مضرات پسماندهای نایلونی و نقش آن در آلودگی خاک و محیط برای کشاورزان توسط کارشناسان پهنه شهرستان پارس آباد ارائه می شود.

وی در ادامه تأکید کرد: افزایش تولید و صرفه‌جویی در مصرف آب را تا حدودی می‌توان با روش‌های دیگر از جمله استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و ایجاد گلخانه جبران کرد اما رهاسازی پلاستیک در کشت نایلونی صدمات جبران ناپذیری به آب و خاک وارد می‌کند. با این حال جهاد کشاورزی برای ممانعت استفاده از این روش کشت، اهرم قانونی کافی ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.