سمپاشی گروپ ظرفیت های سوادکوه در حوزه کشاورزی و گردشگری مورد توجه باشد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محسن موسوی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد از مساحت استان مازندران مرتبط با بخش کشاورزی است، افزود: در سوادکوه عموما اشتغال در سمت جنگل، کشاورزی، مرتع و دامداری بوده و می‌توان خدمات خوبی را در این زمینه ارائه کرد که این امر نیازمند همت مدیران است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، با اشاره به اینکه استان مازندران تنها استانی است که می تواند با رونق گردشگری منافع استانی و شهرستانی خود را دنبال کند، خاطرنشان کرد: اما تا کنون گردشگری در این استان مغفول مانده است.
نماینده معین اقتصاد مقاومتی در سوادکوه با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان برای ایجاد درآمد و اشتغال از جمله آنها به بخش گردشگری، صنایع معدنی و کشاورزی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، فرماندار سوادکوه  یکی از زیرشاخه‌های اقتصاد مقاومتی را توجه به زمان و نظم برشمرد و با تأکید بر عملگرایی، تنها راه نجات اقتصاد کشور در وضعیت کنونی را اتکا به دانش فنی، جوانان و توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی با هر شرایط خاصی قابل تطبیق است.

سعید یزدانی سه حوزه دارای اولویت شهرستان سوادکوه در اقتصاد مقاومتی را صنایع معدنی، کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم استقبال مردم این شهرستان از فناوری ارتباطات، این بخش از اولویت شهرستان خارج شد و طرح های دیگری به آن اضافه گردید.

یزدانی با اشاره به اینکه اولویت اول شهرستان در صنایع معدنی دیده شده است، بخش معادن سوادکوه را یکی از مراکز شناسنامه‌دار معادن در ایران برشمرد و از جمله موارد برای پیگیری بیشتر به معادن گلیران، کردآباد و کک‌سازی اشاره کرد.

وی از موارد مهم حوزه کشاورزی به زراعت چوب، کشت در اراضی شیب دار و کشت گیاهان دارویی در مراتع اشاره و خاطرنشان کرد: متقاعد کردن فنی و مهارتی مرتع داران برای کشت گیاهان دارویی سخت است.

مقام عالی دولت در شهرستان سوادکوه از دیگر طرح‌های مرتبط با بخش کشاورزی به پرورش زالو اشاره کرد و بیان اینکه شهرستان به‌عنوان پایلوت طرح پرورش زالو انتخاب شده، پرورش زالو را طرحی پربازده و کم‌هزینه برشمرد و گفت: در فاز یک این طرح مقرر شد تا دو دهیاری از دو بخش شهرستان به پرورش زالو مبادرت ورزند و در فازهای بعدی با توجه به وضعیت، کلینیک زالو درمانی در شهرستان ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه عمده گردشگران شهرستان سوادکوه از نوع گردشگری طبعیت‌گردی هستند، افزود: اولویت شهرستان ابتدا حفظ وضع موجود منابع طبیعی شهرستان و سپس با نگاه به حفظ وضع موجود منابع طبیعی، افزایش گردشگری است.

یزدانی با بیان اینکه تقریبا یک دهم ظرفیت شهرک صنعتی شورمست در حال کار است و فعالان این شهرک نیز با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند، این امر را رضایت‌بخش ندانست و افزود: هدف ما جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای فعال و سپس فعال‌سازی واحدهای غیرفعال‌شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها