سمپاشی گروپ فعالان بخش کشاورزی استان کرمانشاه باید مطالبه‌گر باشند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، «نشست هم‌اندیشی بررسی مسائل حوزه کشاورزی» روز چهارشنبه ۱۵/۶/۱۳۹۶ در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

مهندس کیوان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در این جلسه ضمن خیرمقدم به حُضّار، طی سخنانی اظهار داشت: بخش کشاورزی طی چند سال اخیر به عنوان یکی از پارامترهای اتاق بازرگانی مطرح شده و تلاش برای فعالیت کافی در این حوزه مدّنظر ما بوده است و در عمل نیز شاهد اتّفاقات خوبی در حوزه کشاورزی هستیم.

وی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه را از پُربارترین کمیسیون‌ها عنوان کرد و گفت: جلسات کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی نیز به صورت مستمر برگزار می‌شود و نتایج خوبی داشته است.

مهندس کاشفی همچنین به فعالیت شورای ملی نخود اشاره کرد و افزود: اعتبارات خوبی برای شورای ملی نخود لحاظ شده و شاهد اثرگذاری این شورا بر بازار نخود بودیم.

وی به اقدامات موثر انجام شده در حوزه صادرات دام زنده اشاره و بیان کرد: در بحث صادرات دام زنده کارهای خوبی انجام شده اما در حوزه تولید آن هنوز به میزانی که باید نرسیدیم و به دنبال توسعه آن هستیم.

مهندس کاشفی، کشاورزی را از بخش‌های موثر در توسعه استان کرمانشاه دانست و عنوان کرد: بخش کشاورزی ما علی‌رغم قابلیت‌های فراوان امّا با مشکلاتی مواجه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به سهم چشمگیر بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: در این استان تقریباً صددرصد کِشت محصولات کشاورزی با بخش خصوصی است اما افسوس می‌خورم که صدای بخش کشاورزی را در استان نمی شنویم.

وی سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان کرمانشاه را بسیار فراتر از حوزه صنعت دانست و گفت: با این وجود امّا به اندازه یک دهم صنعت، صدای بخش کشاورزی به گوش نمی‌رسد.

عضو برجسته اتاق ایران، یادآور شد: در استان کرمانشاه بیشتر دیدگاه دولتی‌ها در حوزه کشاورزی مطرح می‌باشد؛ این در حالیست که بخش خصوصی کار را انجام می‌دهد و باید به بخش دولتی خط مشی بدهد. 

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و کشاورزی در استان کرمانشاه باید قوی‌تر از وضعیت موجود باشد، افزود: این بخش باید مطالبه‌گر باشند و برای رفع مشکلاتشان تلاش نمایند.

مهندس کاشفی در ادامه به فعالیت‌های مؤثر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: این شورا، کارگروهی با وزنه سنگین است که مقامات عالی استان از جمله شخص استاندار در آن حضور دارد.

وی از فعالیت دبیرخانه مستقل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این شورا، کار تا هنگامی که انجام نشده از دستور خارج نخواهد شد و بیش از ۹۰ درصد مباحث مطرح شده در این شورا انجام گرفته است و موارد مهم نیز به کارگروه شورای ملی ارجاع می‌یابد.

مهندس کاشفی با اشاره به اینکه تمام مصوبات شورای گفتگو ظرف یک ماه برای تصمیم گیری به هیئت دولت می‌رود، افزود: بخش صنعت، سهم خوبی در جلسات شورای گفتگو دارد اما حوزه کشاورزی کمتر در این شورا ورود کرده است.

وی همچنین به فعالیت تشکل‌های بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: اتاق بازرگانی موظف به ساماندهی تشکل‌های خصوصی است، ضمن اینکه استقلال همه تشکل‌ها را محترم می‌شماریم اما تشکل‌های وابسته به اتاق بیشتر مورد توجه هستند و هر ساله کمک‌های خوبی به تشکل‌های ملی و استانی می‌شود و همه امکانات اتاق را در اختیارشان قرار داده‌ایم.

دبیرخانه تشکل‌های کشاورزی در اتاق بازرگانی کرمانشاه راه‌اندازی شود 

در ادامه مرادی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه و نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران طی سخنانی اظهار داشت: مهندس کاشفی در اتاق بازرگانی همواره پیگیر مسائل حوزه کشاورزی هستند.

مرادی خواستار توجه بیشتر به تشکل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه شد و افرود: متاسفانه تشکل‌های کشاورزی استان مطالبه‌گر نبودند و به جایگاه شایسته خود نرسیدند.

مرادی تاکید کرد: تشکل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه باید یکدست و یکصدا باشند و در تصمیم گیری‌های حوزه کشاورزی مشارکت کنند.

وی خواستار راه‌اندازی دبیرخانه تشکل‌های کشاورزی در اتاق بازرگانی استان شد و افزود: این دبیرخانه برای هماهنگی بیشتر تشکیل شود.

به گفته این مسئول تشکل‌های کشاورزی نه تنها در بُعد صادرات بلکه در زمینه تولید، مصرف و تنظیم بازار باید نقش پُررنگی داشته باشند و در کنار تجربه، دانش نیز برای بهره‌وری بیشتر به کار گرفته شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها