سمپاشی گروپ فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در اردبیل - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسین احدی عالی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با اعضای صندوقهای خرد کشاورزی زنان روستایی اردبیل، از فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: هدف از تأسیس این صندوق‌ها تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم در آمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا است.

وی بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی، کاهش مهاجرت از روستا، کاهش فقر و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق‌ها برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل یادآور شد: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی تاکنون در روستاهای خلیل آباد، نوشهر، شیخ احمد، جناقرد، انزاب، ایوریق، خشکه رود و آقبلاغ رستم خان از توابع این شهرستان تشکیل شده که در حال فعالیت نیز هستند.

احدی عالی یادآور شد: به منظور ارتقای مهارت‌های زنان روستایی عضو این صندوق‌ها و آموزش اصولی کارآفرینی، کارگاه‌های آموزشی متعدد با عنوان مهارت‌های زندگی شغلی و مهارت‌های کسب و کار ویژه اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد و تسهیل گران زنان روستایی توسط کارشناسان این مدیریت در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل یادآور شد: تشکیل این صندوق‌ها به دلیل توسعه و بهبود کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند منجر به رونق تولید در منطقه گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.