سمپاشی گروپ فعال سازی تشکل های بخش کشاورزی در کردستان ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در جلسه هم اندیشی بخش زراعت و باغبانی و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گفت:یکی ازاساسی ترین برنامه ها، استفاده ازبذر مناسب و به موقع است، که ورود تشکل های بخش کشاورزی به این حیطه می تواند کارساز و مثمر ثمر واقع شود.

وی عنوان کرد: مجموعه بخش کشاورزی استان با بهره مندی از نیروی کارشناسی مجرب می تواند در راستای اهداف و سیاست های این بخش موفق عمل کند.

وی اظهارداشت: سرمایه انسانی متخصص در سازمان جهاد کشاورزی کردستان با روحیه جهادی برای توسعه بخش کشاورزی و دستیابی یه اهداف تعیین شده با جدید تمام تلاش می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، تعداد ماشین آلات و ادوات کشاورزی ملاک نیست بلکه کیفیت مهم است و برای اجرای کشاورزی حفاظتی هم این افزایش کیفیت خیلی ضروی میباشد.

جعفری بیان کرد:امروزه تراکتورهای بی کیفیت آفتی برای زمینهای کشاورزی شده که می طلبد با نوسازی این ماشین آلات و بکارگیری ادوات مناسب کشاورزی حفاظتی از شخم زدن های بی رویه اراضی کشاورزی که باعث فرسایش خاک می شود جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت:سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بهرمندی از ۷۶۰ نفر لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در راستای اجرای سیاست ها و اهداف وزارت کشاورزی اقدام می نماید.

وی با بیان اینکه ظرفیت انسانی مناسب در بخش کشاورزی مهیا می باشدیاداورشد: دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار با هدف حفظ آب و خاک ومحیط زیست، با توجه به سرمایه های مادی و انسانی بخش کشاورزی، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  بیان کرد: هماهنگی های بین بخشی به منظور اجرای الگوهای صحیح زراعت، باغبانی و بخش آب بسیار لازم و ضروری است.

جعفری  عنوان کرد: باتوجه به اجرای برنامه بیمه محصولات کشاورزی باید، بررسی میزان خسارات احتمالی توسط کارشناسان این حوزه انجام شود، تا پرداخت میزان خسارت ها به کشاورزان منصفانه باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها