سمپاشی گروپ فعال سازی صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان خمین مدنظر قرار گیرد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرمانداری خمین، احمد طهرانی در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان اظهار داشت: رفع مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی نیاز به یک عزم همگانی و ملی دارد.

وی افزود: ۲۵درصد از تولید کشور در بخش کشاورزی و محصولات استراتژیک است و مهمترین نیاز انسان از بخش کشاورزی تامین می شود.

طهرانی عنوان کرد: در سال های گذشته نیز بخش کشاورزی مهمترین بخش درآمدی محسوب می شد اما در چند سال اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و منابع آبی دستخوش تغییرات اساسی شده و به شدت درآمد کشاورزان را کاهش داده است.

وی ادامه داد: برای افزایش درآمد کشاورزان و عبور از بحران خشکسالی عزم ملی نیاز است تا از منابع موجود با مدیریت، بهره وری بهینه شود و با کشت محصولات کم آب بر و پر بازده شرایط با کم آبی سازگار گردد.

طهرانی اضافه کرد: ترویج محصولات کم آب بر و پر بازده توسط بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی فرهنگ سازی و از ظرفیت های بخش دولتی، خصوصی و سازمان های مردم نهاد در این راستا استفاده شود.

فرماندار شهرستان خمین در ادامه ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در شهرستان خمین را از جمله راهکارهای توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی در ادامه بهینه سازی و هدفمند سازی مصرف آب و تشویق کشاورزان به کاشت محصولات کم آب بر را از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خمین برشمرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها