سمپاشی گروپ لیمو ترش مرغوب باغداران کیلویی ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور،  هادربادی سرپرست  این سازمان اظهار داشت: براساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و تأکید وزیر جهاد کشاورزی خرید لیمو ترش در استان هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شده و تا متعادل شدن بازار این محصول ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مراکز خرید لیمو در استان های ذکر شده تجهیز و تحویل لیمو از باغداران آغاز شده است، تصریح کرد: این مراکز آماده خرید توافقی لیمو ترش مرغوب با قیمت ۱۰ هزار تومان از باغداران هستند.

به گفته هادربادی، خرید لیمو توسط مراکز خرید و تعیین درجه زیر نظر اعضاء کمیسیون استانی شامل نماینده مباشر، نماینده مدیریت تعاون روستایی و نماینده جهاد کشاورزی صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: پس از خرید محصول و با توجه به فساد پذیری آن، نسبت به فرآوری و تبدیل به لیموی خشک یا سایر فرآورده ها اقدام می شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه وجه خرید لیموترش پس از ثبت در سامانه به حساب باغداران واریز می‌شود، گفت: این شیوه خرید تنها جهت حمایت از باغداران در شهرستان‌های لیموکار انجام می‌شود؛ این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی استان با مباشرت تشکل های ذی ربط استانی در حال انجام است.

هادربادی افزود: محصول لیمو ترش باید فقط از باغداران منطقه با ارائه گواهی تولید صادره از سوی جهاد کشاورزی خریداری شود و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نبوده و تخلف محسوب می شود.

وی در پایان گفت: یکی از مزایای این نوع خرید این است که محصول به طور مستقیم از باغدار و تولید کننده خریداری و هیچ واسطه‌ای در کار نیست، این گونه خریدها در شرایط بحرانی به کشاورز کمک می‌کند تا در زمانی که وضع بازار مناسب نیست و قیمت بازار کمتر از قیمت تمام شده محصول است قیمت بازار را به تعادل برساند.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 202 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 5 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها