سمپاشی گروپ متوسط میزان تولید محصولات باغی در البرز ١٩٠٧ تن در هکتار است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی در بازدید از مرکز بیوتکنولوژی کشاورزی کشور و نشست با روسای مراکز تحقیقات کشاورزی همچنین معاونین وزیر جهاد کشاورزی که صبح پنجشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه البرز بر خلاف مساحت کم در حوزه کشاورزی در بعد کیفیت از سطح بالایی برخوردار است، اظهار کرد: متوسط عملکرد تولید محصولات زراعی کشور در هکتار ۶.۲ تن و این امر در البرز ۲۲.۵ تن در هکتار است.

وی متوسط میزان تولید محصولات باغی در کشور را ۷.۲ تن در هکتار و این رقم را در البرز حدور ۱۹.۷ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: بدون شک این عملکرد بالا مساعدت بیش از پیش مسئولان ملی و استانی را می طلبد.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه  در حال حاضر  کشاورزان و دامداران البرز همکاری خوبی با مراکز تحقیقاتی کشاورزی دارند، تصریح کرد: طرحی تحت عنوان بیابان زدایی در منطقه اشتهارد در حال اجرا است که از محل سفر ریاست جمهوری به البرز اعتباری برای این بخش لحاظ شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: این منطقه با وجود ریزگردها برای البرز و تهران تهدیدی به شمار می آید لذا اجرای طرح بیابان زدایی از اهمیت بالایی برخوردار است که بنا است پیرو این مهم ۵۰ هزار هکتار جنگل کاری صورت گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها