سمپاشی گروپ مصرف آفت کش در کشاورزی گلستان بالا است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن پارسی ظهر دوشنبه ­در بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مواردی مانند مرگ درختان نارون، سوختگی شمشادها و ناقلین عوامل بیماری­زا در جنگل­‌های گلستان در این همایش مطرح و بررسی می­ شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف قابل توجه آفت‌کش‌­ها در گلستان، نشست علمی تحت عنوان مدیریت مصرف آفت‌کش‌­ها در این کنگره پیش بینی شده است.

این استاد پژوهش موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور علت برگزاری این کنگره در گلستان را فعالیت خوب دانشگاه و کشاورزی محور بودن استان دانست و افزود: در اهمیت گیاه پزشکی این منطقه همین بس که در زمانیکه که گلستان هنوز از مازندران جدا نشده بود مرکز تحقیقات پنبه در گرگان راه اندازی شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از کم آبی و خشکسالی­‌های اخیر در کشور به عنوان یک بحران یاد کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی کاشت گلخانه­‌ای هم در نشست­‌های این کنگره گنجانده شده است.

رئیس بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور با بیان اینکه شکل­‌گیری کنگره حاصل تلاش دست اندرکاران در پاسخگویی به نیاز کشاورزی کشور است، گفت: بی­شک این برگزاری همایش ریشه در تلاش پیشکسوتان در گذشته دارد بر همین اساس باید نسل­های امروز هم برای ارتقا این حوزه تلاش کنند.

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی کشور پنجم تا هشتم شهریورماه در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها