سمپاشی گروپ ملاک گران‌فروشی کالاها در بازار شب یلدا فاکتور خرید است - سمپاشی گروپ

محمد علی اسفنانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از تخلف سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ اظهار داشت: طرح ویژه شب یلدا هرساله ۷ تا ۱۰ روز قبل از  این مراسم اجرا و بازار به همراه سایر دستگاه ها رصد می‌شود، اما با توجه به اجرای قانون انتزاع و این‌که بخشی از اختیارات وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی رفت، وزارت جهاد خود تعداد زیادی بازرس به‌عنوان کاشف تخلفات در اختیار گرفت و به تعداد بازرسان خود افزود.

وی افزود: بر این اساس آئین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی نیز در هیئت دولت  اصلاح شده است و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان ضابط قضائی تلقی شدند به همین دلیل حجم بازرسی‌ها به‌مراتب نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و مقرر شد به‌جای اینکه بازرسی شب یلدا را امسال ما انجام دهیم، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از تخلف سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: این دستگاه‌ها تمام تخلفاتی را که کشف کنند با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات برای رسیدگی ارسال می‌کنند تا حکم آن صادر شود.

وی تصریح کرد: در موارد ضروری نیز گشت‌های ما در صحنه حضور خواهد داشت و بر اساس نیاز، آمادگی حضور واحدهای شعب گشت سیار در محل وجود دارد تا حکم همان‌جا صادر شود و تأخیری در رسیدگی به تخلفات وجود نداشته باشد.

اسفنانی گفت: اتاق اصناف اعلام آمادگی کرده است که نسبت به فروش فوق‌العاده با تخفیف برای شب یلدا اقدام و جایگزین نمایشگاه‌های یلدایی کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول بازرسی‌های محصولات کشاورزی شده است، تمام بازرسی محصولات میوه و تره‌بار و  موادغذایی خام دامی به‌عهده این وزارتخانه گذاشته شده است و در شب یلدا و بعد از آن گزارش‌های خود را اختیار ما قرار می‌دهند.

اسفنانی در واکنش به اینکه محصولات شب یلدایی مانند میوه، آجیل و شیرینی که دیگر قیمت مصوبی ندارد، سازمان تعزیرات چه ملاکی برای برخورد با گران‌فروشی در ایام یلدا دارد، گفت: جدا از محصولاتی مانند مرغ که ستاد تنظیم بازار قیمت آنها را اعلام کرده است و قیمت مصوب مشخصی دارد، قیمت کالاهای دیگر بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود؛ اما این امر به آن معنی نیست که سقف قیمتی برای عرضه این محصولات در بازار در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: ملاک برای تشخیص گران‌فروشی، فاکتور خرید است به‌طور مثال خرده‌فروش میوه و تره‌بار می‌تواند حداکثر ۳۰ درصد به قیمت فاکتور خرید اضافه کند و در بقیه موارد حداکثر ۱۲ درصد به قیمت فاکتور اضافه می‌شود.

انتهای پیام/+

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 231 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 19 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها