سمپاشی گروپ ممانعت از واگذاری شرکت کشت‌وصنعت مغان تا اثبات اهلیت خریدار - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با برشمردن شروط لازم برای واگذاری این شرکت کشاورزی و اقتصادی بیان داشت: اهلیت خریدار شرکت کشت و صنعت مغان باید احراز شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تمکین همه به قانون و سودمند بودن واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی متذکر شد: این شرکت یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی بخش کشاورزی کشور بوده و باید واگذاری آن منجر به افزایش بهره وری آن شود.

استاندار اردبیل افزایش تعداد شاغلان این شرکت حداقل به پنج هزار نفر، صادرات محور شدن و تعهد برای نوسازی صنایع موجود و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را از الزامات ضروری دانست که باید در قرارداد واگذاری این مجموعه ذکر شود و خریدار هر فرد یا گروهی که باشد باید ملزم به انجام این موارد گردد.

وی حفاظت از حقوق شهروندان را وظیفه خود و مجموعه حاکمیت دانست و ادامه داد: این شروط را هم به صورت مکتوب و هم در جلسات حضوری به استحضار مقامات عالی کشوری رسانده ایم و تا زمان حصول اطمینان از اهلیت و حفظ حقوق مردم استان از واگذاری این شرکت ممانعت به عمل می آوریم.

بهنام جو در خصوص برنامه ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری نیز یادآور شد: برغم پیش آمدن مشکلاتی مانند نوسانات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا؛ به وعده ای که در خصوص ایجاد اشتغال به مردم داده ایم پایبند هستیم و طبق برنامه مدون در این خصوص پیش می رویم.

وی تصریح کرد: هر چند مشکلاتی در تهیه ماشین آلات و مواد اولیه برای تعدادی از طرح ها در حوزه صنعت به وجود آمده است که کار ایجاد اشتغال در آن بخش را کمی با مشکل مواجه کرده؛ اما خوشبختانه تحریم در بخش های کشاورزی و گردشگری تاثیر چندانی نداشته و ما با تغییر راهبردها در پیشبرد هدف ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی مصمم هستیم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اضافه کرد: بخش عمده فرصت های پیش بینی شده در سال جاری را کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایجاد خواهند کرد و وابستگی به منابع دولتی ندارد و بخش دولتی هم با تمام توان با این افراد همکاری داشته و در خدمت تولیدکنندگان و کارآفرینان و کارگران استان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.