سمپاشی گروپ میزان گندم خریداری‌شده درزنجان ۴.۵ برابرکل مصرف یک ساله استان است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ایزدی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، گفت: از آغاز خرید گندم در استان زنجان از تیرماه تاکنون ۴۵۴ هزارتن گندم در استان خریداری‌شده و میزان گندم خریداری‌شده امسال در استان ۴.۵ برابر کل مصرف یک ساله استان است و بیشترین خرید از شهرستان خدابنده انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه نیمی از مطالبات گندم کاران پرداخت‌شده است، اظهار کرد: میزان مطالبات گندم کاران ۶۰۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: طبق پیش‌بینی قرار بود خرید تا ۳۱شهریورماه ادامه داشته باشد ولی برای سهولت در کار کشاورزان خرید گندم تا ۱۵ مهرماه تمدیدشده  و با توجه به میزان گندم خریداری‌شده زنجان جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

وی کیفیت گندم تولیدی استان زنجان را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: خوشبختانه سال‌به‌سال با بررسی‌ها و کارشناسی‌هایی که روی محصول گندم صورت می‌گیرد کیفیت گندم استان  بهتر می‌شود. 

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان تأکید کرد: استان زنجان در مبارزه باسن گندم جزو استان‌های پیشرو در کشور است و در استان زنجان شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم را دارد و کیفیت گندم استان بسیار خوب است.

ایزدی  گفت: پیش‌بینی خرید گندم امسال توسط شرکت غله ۲۵۰ هزار تن بود ولی با بارش خوب باران رکورد تولید گندم در استان شکسته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها