سمپاشی گروپ نخستین مرکز آموزشی کشت بدون خاک در گیلان افتتاح شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارشنبه نخستین مرکز کشت هیدروپونیک استان گیلان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تخصصی کشاورزی امام خمینی ‌(ره) رشت با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

مصطفی سالاری در جاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: کشت هیدروپونیک کشت‌ بدون خاک است که بیمارهای خاکزی برای گل و گیاه را به صفر می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه کشت با خاک صرفه اقتصادی بالایی ندارد، افزود: از روش هیدروژونیک می‌توان گلخانه‌های غیرفعال استان گیلان را احیا کرده تا بازده اقتصادی داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان قطب کشاورزی بوده و معیشت عمده مردم با کشاورزی پیوند خورده است، گفت: یکی از نیازهای جدی در کشت‌های سنتی ارتقای بهره‌وری در واحد سطح است که با روش‌های به‌روز می‌توان کمیت و کیفیت تولید را بالا برد.

وی با اشاره به کیفیت بالای محصولات هیدروپونیکی از نظر غذایی نسبت به کشت خاکی، افزود: با رویکردهای کشت مدرن، بسترسازی برای صادرات محصولات کشاورزی و گیاهان زینتی از استان گیلان به کشورهای مقصد راحت‌تر پذیرفته می‌شود.

گفتنی است این مرکز با توانمندی‌های مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان براساس برنامه‌های کلان و به‌روز کردن آموزش‌های مهارتی در استان، ایجاد و افتتاح شده است که ظرفیت آموزش سالانه ۱۰۰ نفر از علاقمندان را در دوره‌های آموزشی نظری و عملی را داراست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها