سمپاشی گروپ هشدار سازمان ملل درباره دور شدن جهان از مسیر ریشه‌کنی سوءتغذیه - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ به نقل از راشاتودی، سازمان ملل روز چهارشنبه نسبت به این خطر هشدار داد که جهان تا سال ۲۰۳۰ تعهدات خود را برای ریشه‌کنی گرسنگی و سوءتغذیه انجام نخواهد داد.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود درباره امنیت غذایی اعلام کرد که حدود ۷۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان در سال گذشته میلادی با سوءتغذیه مزمن مواجه بودند که تخمین زده می‌شود ۱۲۲ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از همه‌گیری کرونا باشد.

به گفته این سازمان، اگرچه کشورهای آمریکای جنوبی و بسیاری از مناطق آسیا شاهد کاهش نرخ گرسنگی و سوءتغذیه به دلیل بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه‌گیری کرونا بودند، اما این مشکل همچنان در غرب آسیا، دریای کارائیب و در تمام مناطق دور افتاده آفریقا در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، از جمله مشکلاتی که پیشرفت به سوی هدف جهانی پایان دادن به گرسنگی و سوءتغذیه را تهدید می کند، درگیری‌های نظامی از جمله جنگ اوکراین و همچنین رویدادهای مرتبط با آب و هوا است.

بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه شده در این سند، تا سال ۲۰۳۰، ۶۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان با سوءتغذیه زندگی خواهند کرد، به این معنی که جهان از مسیر تعیین شده توسط سازمان ملل برای ریشه‌کن کردن گرسنگی “بسیار دور است”.

این تعهد در سال ۲۰۱۵ یعنی زمانی صورت گرفت که سازمان ملل «دستور کار برای توسعه پایدار» را تصویب کرد. این دستور کار شامل ۱۷ هدف از جمله «ایجاد جهانی عاری از گرسنگی تا سال ۲۰۳۰» می‌شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 14 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.