سمپاشی گروپ هلو و شلیل نکا برند مازندران است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یونسی شامگاه چهار شنبه در مراسم افتتاحیه طرح آبخیزداری حوزه کشاورزی در روستای اومال شهرستان نکا بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها، افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید را از جمله عوامل رشد و توسعه کشاورزی برشمرد.

وی افزود: شهرستان نکا با وجود دارا بودن از میزان حداقلی منابع آبی، خاک مرغوب و داشتن نیروی انسانی کارآمد از همه ظرفیت های شهرستان توسعه محور برخوردار است لذا باید در این راستا با بکارگیری از همه ظرفیت ها در مسیر درست استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به بارورکردن زمین های بایر و شیبدار تصریح کرد: استفاده از زمین های شیبدار و تبدیل به باغات سیاه ریشه و همیچنین استفاده بهینه از دسترنج مردم نیازمند نهضت عمومی مردم است که باید اصولی و کارشناسی شده دراین مورد قدم برداشت.

به گفته یونسی برای هر نقطه از شهرستان در دور دست ترین روستاها مطابق با شرایط آب و هوایی و مرغوبیت خاک آن منطقه طرح توسعه ای ارائه شود چرا که نباید حتی یک زمین بایر و بدون هیچ محصولی وجود داشته باشد در این راستا دولت نیز مطابق با طرح های ارائه شده تسهیلات تزریق می کند.

این مسئول استانی ادامه داد: باید بالاترین میزان محصولات کشاورزی شهرستان به عنوان برند در سطح کشور معرفی شود در شهرستان نکا نیز با وجود رتبه  اول تولید هلو و شلیل می تواند شرایط احیای صنایع تبدیلی و ایجاد برند کشوری محصولات کشوری را در این شهرستان فراهم آورد و برای توسعه صنایع تبدیلی در هر منطقه ای باید در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت ، شیلات و خدمات از حداقل امکانات و ظرفیت ها حداکثر بهره برداری ها را داشته باشیم.

نکا ۸.۵ درصد محصولات کشاورزی مازندران را تولید می شود

فرماندار نکا در ادامه گفت: شهرستان نکا علارقم اینکه ۵.۷ درصد مساحت کل استان مازندران را دارا است ۷.۵ درصد اراضی زیر کشت استان را در برمی گیرد و به لحاظ تولید محصولات کشاورزی ۸.۵ درصد تولیدات را به خود اختصاص داده و در مقام چهارم کشاورزی قرار گرفته است.

جعفر احمدی افزود: شهرستان نکا در بخش تولید هلو شلیل با تولید بالغ بر ۵۰ درصد رتبه اول دربخش گیاهان دارویی رتبه اول و با ۲۰ درصد تامین گندم مازندران در جایگاه ویژه کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات  ۶۰۰ هکتار از اراضی شیب دار شهرستان نکا در دست اجرا است بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ ت.مان در بحث تولید باغ و آبرسانی به این باغات مورد توجه کشاورزان این منطقه قرار گرفته است همچنین ۲ هزار هکتار از اراضی منطقه شهرستان نکا با تامین منابع آبی پایدار شاهد تحول دراین حوزه خواهند بود.

مدیر جهادکشاورزی نکا نیز درادامه گفت: طرح احداث فاز ۲ احداث باغ در روستای اومال و تامین آب اراضی شیب دار این منطقه با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع آبی از سه سال گذشته با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

علی طاهری افزود: به دنبال این هستیم با تامین منابع آبی و بکارگیری از ظرفیت ها تولید محولات کشاورزی را ارتقا دهیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها