سمپاشی گروپ همزمان با هفته دولت از ۱۰ طرح کشاورزی بهره برداری شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل کریمی اصل شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح این طرح ها، کشاورزی را عرصه تولید و کسب و کار و بستر سلامت و امنیت غذایی برشمرد و گفت :مدیریت جهاد کشاورزی هشترود به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه پایدار کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذائی، رشد سرمایه گذاری و عمران و توسعه روستاها و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار تمام اهتمام خود را در جهت استفاده بهینه از پتانسیل های آبی معطوف داشته است.

کریمی اصل راه‌اندازی آبیاری قطره ای و بارانی را سبب تثبیت شغل کشاورزی و برداشت محصول با بهره‌وری بالا برشمرد و افزود: متقاضیان طرح آبیاری قطره‌ای در هشترود از تسهیلات بلاعوض برخوردار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: در آبیاری بارانی آب با فشار به وسیله موتور پمپ وارد لوله ها می شود و به وسیله آبپاش به شکل قطره های باران روی محصول، پاشیده می شود و آبیاری قطره ‌ای عبارت است از روشی که طی آن آب با فشار کم از روزنه یا وسیله‌ای به نام قطره چکان از شبکه خارج و به صورت قطراتی در پای بوته ریخته می‌شود.

وی گفت :  طرح کشاورزی شامل ۲۶ هکتار به تعداد ۷ مورد آبیاری قطره ای و بارانی و آبیاری نوین با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال می باشد که از این مبلغ ۱ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال سهم آورده شخصی ومابقی کمک بلاعوض دولتی می باشد.

وی افزود : کانال آبیاری عمومی ذوالبین و گنجینه کتاب به طول ۹۵۰ متر با جدول بتنی پیش ساخته با هزینه دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال نیز دیگر طرح های افتتاح شده بود.

کریمی اصل گفت : همچنین مسیر گشایی جاده دسترسی بین مزارع آبی و باغات نیز با ۷۲ کیلومتر مسیر گشایی و احداث  ۴.۵ کیلومتر  با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلبون ریال دیگر طرح افتتاح شده درهفته دولت بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها