سمپاشی گروپ وجود ۱۹ واحد صنعتی روغن‌کشی زیتون در طارم - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بهنام اجاق لو، سطح باغات زیتون شهرستان طارم در استان زنجان را ۲۰ هزار و ۶ هکتار اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۸۰۶هکتار از این سطح بارو بوده و ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار مابقی هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.

وی از پیش‌بینی تولید بالغ‌بر ۲۵ هزار تن زیتون طی سال جاری در شهرستان طارم خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم وجود دارد که با افزایش توان عمومی درختان از طریق تغذیه درست و آبیاری و هرس مناسب این میزان تولید محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه ازنظر سطح و میزان تولید زیتون، شهرستان طارم استان زنجان رتبه نخست را در سطح کشور داراست، خاطرنشان کرد: رقم زرد ۹۰درصد باغات زیتون طارم را تشکیل می‌دهد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه امسال برداشت زیتون کنسروی از نیمه دومشهریورماه در شهرستان طارم آغازشده و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت، بیان داشت: برداشت ارقام روغنی نیز از اواخر مهر آغاز و تا اواخر آبان ادامه می‌یابد.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به وجود ۱۹واحد فعال مجوز دار و دارای پروانه روغن‌کشی زیتون در شهرستان طارم افزود: همه‌ساله ۳۰ درصد زیتون تولیدی شهرستان طارم برای استحصال روغن به کارگاه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 122 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها