سمپاشی گروپ ورامین به دلیل داشتن نماینده مستقل حق آبه خود از «ماملو» را گرفت - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت اله جمالی پور ظهر دوشنبه در همایش بررسی مشکلات آب و کشاورزی شهرستان ری طی سخنانی گفت: جلسات متعددی برگزار شد، تا قرار شد، ۳ متر مکعب از آب تصفیه خانه جنوب تهران به ری داده شود و همه روستاها بتوانند از نهری که به سمت ورامین می رود، بهره مند شوند.

وی افزود: ما در مسیر نهر ورامین، روستایی را نداریم، که حق آبه نداشته باشد.

فرماندار ویژه ری با بیان این که تهران به دلیل گسترش بی رویه با کم آبی مواجه است، گفت: امروز نمی توان مانند گذشته آب کشاورزی را تامین کرد و باید به سوی شیوه های مدرن آبیاری برویم و از جهاد کشاورزی خواهش کردم، که برای یک بار هم شده زمین های کشاورزی را آمایش کنند، نمی توان زمین درجه ۳ و ۴ را نیز جزو زمین های کشاورزی قلمداد کرد.

جمالی پور با بیان این که دغدغه من از روز اول کشاورزی بوده است، گفت: روزی که به ری آمدم ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ری با آب آلوده آبیاری می شد، اما در این ۴ سال به نقطه ای رسیدیم، که می توان گفت، زمینی در ری با آب آلوده آبیاری نمی شود.

معاون استاندار تهران با بیان این که تولید محصولات کشاورزی ری بر اساس آب تمیز است، اضافه کرد: ری ۸۰۰۰ سال سابقه دارد و ۱۰۰ سال مدنیت جدید دارد، اسلامشهر و ورامین در گذشته جزو ری بودند، اما هنوز برخی از مشکلات در ری وجود دارد، که باید ساختارها اصلاح شود، وقتی آب ماملو قطع شد، ورامین توانست حق آبه خود را بگیرد، چرا که ورامین نماینده مستقل داشت و به وزیر نیرو فشار وارد کرد.

وی ادامه داد: باید حوزه انتخابیه اسلامشهر و ری در مجلس شورای اسلامی از تهران تفکیک شود و ری نیروی انتظامی مستقل داشته باشد، باید ساختار درست شود، تا بسیاری از مشکلات حل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها