سمپاشی گروپ وزیر جهاد کشاورزی: سال آینده در تولید گندم خودکفا می‌شویم - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه ما در این وزارتخانه تامین امنیت غذایی کشور است که در این راستا به سمت تولید محصولات اساسی و استراتژیک در حال حرکت هستیم.

وی افزود: برای افزایش تولید و حفظ امنیت غذایی کشور به استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان توجه می‌شود و همچنین برای حفظ منابع تولید در کشور تلاش می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت‌های دانش‌بنیان و نخبه زیادی در سطوح مختلف و دانشگاهی وجود دارد که در این دوره وزارتخانه برای افزایش تولید و بهره‌وری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیکبخت تصریح کرد: در مصرف آب بخش کشاورزی نیازمند صرفه‌جویی ۱۳ درصدی هستیم که در این ارتباط برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و دستورالعمل‌ها تدوین شده است. همچنین اعتبارات لازم نیز اعلام شد.

وی گفت: با در نظر گرفتن مهمانان مهاجران افغانستانی باید بتوانیم غذای ۸۰ میلیون نفر را در کشور تامین کنیم که در این راستا حمایت از تولیدکننده داخلی در دستور کار است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر لازم باشد برای تنظیم بازار داخلی گوشت قرمز نیز وارد می‌کنیم اما باید توجه داشت که حمایت از تولید داخل و تامین آن راحت‌تر از واردات است.

نیکبخت افزود: از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی تمرکز بر روی صنایع تبدیلی و تکمیلی است که در این زمینه ۷ هزار طرح با پیشرفت بالای ۲۰ درصد وجود دارد اما به دلیل مشکلات امکان تکمیل آن وجود نداشته است.

وی بیان کرد: اگر صنایع تبدیلی بخش کشاورزی تکمیل کننده زنجیره تولید هستند و در کشور به اندازه کافی وجود نداشته باشد بخش کشاورزی نیز نمی‌تواند به درستی به وظایف خود عمل کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش تولیدات شیلاتی نیز از مهمترین مسائل مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است زیرا فرصت بی‌بدیلی برای کشور ایجاد کرده است.

نیکبخت افزود: این بخش در گذشته آسیب دیده است اما در آینده خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم داشت و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی یادآور شد: برای حمایت از تولیدکنندگان قراردادهایی منعقد خواهد شد تا با خیال راحت بتوانند به کار خود ادامه دهند و تولیدکنندگان صنعتی و سنتی فعال‌تر خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اولویت نخست ما تولید داخل است و تا جای ممکن از واردات محصولات پروتئینی خودداری می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خرید تضمینی گندم نیز از ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن عبور کرده و حدود ۴۶ درصد طلب کشاورزان پرداخت شده است.

نیکبخت اظهار کرد: طبق دستور رئیس جمهور تا پایان مرداد ماه رقم قابل توجهی از مطالبات گندمکاران تسویه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی آینده با افزایش عملکرد در واحد سطح و جهش تولید در دیم‌زارها به خودکفایی در تولید گندم دست می‌یابیم.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 8 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها