سمپاشی گروپ پرورش ٢ نوع زنبور برای کنترل آفات مزارع استان البرز - سمپاشی گروپ

مرتضی امید بخش در گفتگو با خبرنگار مهر، از مبارزه با آفات به روش بیولوژیک در هزار و ٧٠٠ هکتار از باغات سیب، مزارع گوجه فرنگی و پنبه استان البرز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به منابع مالی که به صورت اعتبارات ملی در اختیار استان قرار می گیرد، سالانه حدود هزار و ٧٠٠ هکتار از باغات و مزارع استان تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار می گیرد که اگر منابع اعتباری بیشتری تخصیص داده شود این روش بویژه در باغات سیب قابل توسعه است.

وی در ادامه افزود: در این روش با استفاده از موجودات مفید طبیعت علیه آفات محصولات کشاورزی مبارزه شده و بدون ورود هیچگونه مواد شیمیایی به طبیعت و محیط زیست، عوامل خسارت زا کنترل می شود که در تولید محصول سالم نیز نقش بسزایی دارد.

امیدبخش هدف اصلی از مبارزه بیولوژیک در کشاورزی راکاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم و قطع وابستگی به سموم خارجی اعلام کرد و گفت: اگر ملاحظات فنی در این روش رعایت شود دیگر هیچ نیاز به سم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش درصد موفقیت در روش مبارزه بیولوژیک برای کشاورزان، تصریح کرد: درست است که این مبارزه تاثیر ١٠٠ در صدی نداشته اما بالای ۷۰ درصد موفقیت به همراه داشته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در استان البرز دو انسکتاریوم (مراکز تولید حشرات مفید) وجود دارد که حداقل هشت نفر اشتغال مستقیم از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، گفت: دو نوع زنبور مفید تریکو گراما و براکون برای کنترل آفات در استان البرز تولید و تکثیر می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها