سمپاشی گروپ پنج هزار هکتار از اراضی زنجان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عامری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پنج هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان زنجان طی سال زراعی ۹۶ -۹۵ به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح مربوط به شهرستان طارم و ۲ هزار و ۸۴۰ هکتار مابقی مربوط به سایر شهرستان ها می شود.

وی اظهار کرد:  همه ساله گوجه فرنگی طارم زودتر از سایر شهرستان های استان برداشت و به بازار عرضه می شود و برداشت گوجه فرنگی در سایر مناطق استان از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  گفت: مزارع گوجه فرنگی استان زنجان بیشتر به روش تیپ آبیاری می شود و برداشت گوجه فرنگی امسال در استان بالغ بر ۲۵۰ هزار تن برآورد شده است.

عامری تاکید کرد: پیاز از جمله محصولات زراعی مورد کشت در استان زنجان است و امسال از سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتاری این محصول در استان پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر ۱۴۰ هزار تن پیاز برداشت شود.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر برداشت پیاز در استان زنجان رو به اتمام بوده و بیش از ۹۰ درصد محصول در مناطق مختلف استان برداشت شده است.

عامری تاکید کرد:  پیاز طارم همه ساله در مرداد ماه به بازار عرضه می شود و کشاورزان سایر مناطق استان عمدتا از اواخر شهریور ماه برداشت پیاز از سطح مزارع خود را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر مهر ماه ادامه پیدا می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها