سمپاشی گروپ پیش بینی تولید ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی طی سال جاری - سمپاشی گروپ

غلامرضا ملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا در استان مرکزی از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی افزود: با توجه به ارزیابی هایی که از اراضی زیر کشت صورت گرفته به نظر می رسد امسال در این حوزه شاهد افزایش خواهیم بود و پیش بینی می شود بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان مرکزی تولید و به صورت تضمینی خریداری شود.

وی بیان کرد: تلاش لازم صورت گرفته تا در راستای برنامه های جهاد کشاورزی، طی سال های اخیر سطح زیر کشت کلزا در استان مرکزی افزایش یابد که این مهم موجب افزایش تولید این دانه روغنی خواهد بود.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان خاطرنشان ساخت: سال گذشته ۲۵۰هزار تن گندم در استان مرکزی به صورت تضمینی خریداری شد و میانگین مصرف سالانه گندم در استان ۱۳۰ هزارتن است.

ملکی تصریح کرد: تلاش داریم فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی گندم سال جاری را در استان فراهم کنیم، چراکه از سال گذشته محصول گندم در انبارها ذخیره است.

معاون بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، ادامه داد: در سال جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان ۱۳ هزار ریال تعیین شده که استان مرکزی نیز این رقم را مدنظر دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها