سمپاشی گروپ پیش بینی موج جدید گرانی مواد غذایی جهان در ۲۰۲۲ - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ به نقل از راشاتودی، کمبود جهانی کود نیتروژن که برای افزایش بازدهی محصولات کشاورزی استفاده می شود ممکن است بر قیمت مواد غذایی طی سال آینده میلادی تأثیر منفی بگذارد.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی کود نیتروژن به بالاترین رقم خود طی بیش از یک دهه گذشته رسیده است. فروش این ماده در سال ۲۰۲۰ به ۵۳ میلیارد دلار رسید.

به گفته شرکت بین المللی آرگوس مدیا، قیمت ها تا کنون در سال جاری میلادی حداقل ۸۰ درصد بالاتر بوده است.

کودهای با پایه نیتروژن از گاز طبیعی به دست می‌آیند و افزایش هزینه‌های سوخت باعث شده تا تولیدکنندگان کاهش تولید داشته باشند و این امر نیز موجب رشد قیمت این مواد مغذی شده است.

کشاورزان از نیتروژن برای افزایش تولید ذرت، کانولا، گندم و سایر محصولات استفاده می کنند و آن را قبل از فصل کاشت مصرف می کنند.

به گفته دارن کاپاک، مدیر عامل انجمن خرده فروشان کشاورزی ایالات متحده، کشاورزان آمریکای شمالی مجبور شده اند با قیمت های فعلی، خرید این کود را به تعویق بیندازند که می تواند منجر به خرید عجولانه در بهار آینده شود و بسیاری را از داشتن این کالا محروم کند.

کاپاک می‌گوید که ایالات متحده ذخایر نیتروژن کافی برای استفاده قبل از زمستان دارد، اما با توجه به قیمت‌ها «مردم زیادی منتظر خواهند بود” تا ببینند وضعیت بازار این محصول به چه شکلی خواهد بود. این کارشناس همچنین هشدار داد که اگر همه در بهار تلاش کنند تا به اندازه کافی ذخیره کنند، محصول ذرت برخی از کشاورزان از این کود محروم می شود.

به گفته این کارشناس آمریکایی کمبود این محصول می تواند منجر به افزایش قیمت گوشت و نان در سال ۲۰۲۲ نیز شود.

به گفته یکی از تولیدکنندگان عمده کودهای نیتروژنی مستقر در ایالات متحده، تقاضای جهانی قوی برای این ماده غذایی ممکن است حداقل تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها