سمپاشی گروپ چغندرکاران به میزان قرارداد منعقده با کارخانجات قند پایبندباشند - سمپاشی گروپ

صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۲ کارخانه قند داخل استان کرمانشاه ( بیستون و اسلام آبادغرب) به همراه ۵ کارخانه خارج از استان در ابتدای فصل زراعی اقدام به انعقاد قرارداد با متقاضیان کشت چغندرقند مینمایند و میزان محصول تحویلی را بر اساس ظرفیت کارخانه برای هر کدام از کشاورزان مشخص می کنند.

وی گفت: اما مشکلی که در سال زراعی جاری در تحویل چغندر قند کشاورزان حادث شده اول به علت این است که میانگین تولید در واحد سطح بسیاری از زارعین از میزان قرارداد منعقده بیشتر است.

صفوی افزود: از ۱۱۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت چغندرقند در استان کرمانشاه حدود ۸۰۰ هکتار متعلق به زارعینی است که بدون انعقاد قرارداد با هیچکدام از کارخانجات قند اقدام به کشت خودسرانه محصول کرده‌اند.

وی گفت: برای رفع مشکل چغندرکاران جلسات متعددی در محل استانداری کرمانشاه و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده که ماحصل آن دستور به کارخانجات جهت آغاز ذخیره‌سازی محصول و رفع مشکل کشاورزان است.

صفوی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  به کشاورزان عزیز استان توصیه می کند در سال زراعی آتی به میزان قرارداد منعقده با کارخانجات قند پایبند بوده و از کشت چغندرقند در سطوح بالاتر و یا بدون انعقاد قرارداد جدا پرهیز نمایند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها