سمپاشی گروپ کارآفرینی با تولید لیف از یک گیاه ناشناخته - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، محمد مقیمی طلبه کارآفرین قمی با بیان اینکه همیشه از فقر عده‌ای از مردم به ویژه مناطق محروم رنج می‌بردم، گفت: چند سال پیش با هدف خدمت به مستضعفین به همراه یک گروه جهادی داوطلبانه به یکی از روستاهای محروم جنوب کرمان به نام عنبرآباد اعزام شدم.

وی با اشاره به اینکه هدف این گروه جهادی محرومیت زدایی اهالی روستا بود، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم با ایجاد امکانات برای اهالی روستا، مردم آن جا را هم با اشتغال مناسب در زمینه کشاورزی توانمند کنیم.

مقیمی بابیان اینکه پس از مطالعه و تحقیق، زمین‌های منطقه را برای کشت گیاهی به نام لوفا مناسب دیدم، گفت: با ایده نوین کاشت و نهایتاً تولید لیف گیاهی لوفا متوجه شدیم هم می‌توانیم به خواست رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و هم هدفمان را برای محرومیت زدایی از اهالی روستا محقق کرده باشیم.

وی درباره این گیاه گفت: لوفا گیاهی یک ساله، بالارونده و از خانواده کدوئیان است که مناسب آب و هوای نیمه گرمسیری است و میوه آن بعد از بلوغ کامل تبدیل به اسفنج می‌شود.

این کارآفرین قمی از تلاش‌های خود برای راضی کردن کشاورزان منطقه گفت و اظهار کرد: در آن روزها به زحمت توانستم آن‌ها را راضی کنم تا این گیاه را کشت کنند ولی امروز خوش حالم که درآمد هر خانوار برای هر هزار متر مربع در طول سال بیش از ۱۰ میلیون تومان است.

این طلبه کارآفرین با بیان اینکه برای توسعه طرح در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از کمیته امداد دریافت کردم، گفت: در طول این پروژه از کاشت تا تولید و عرضه محصول علاوه بر اشتغال تمام وقت برای ۴ نفر از جوانان قم، برای ۲۵ خانوار نیز در کرمان و قم به صورت تمام وقت و پاره وقت شغل ایجاد کردیم.

وی همچنین توکل به خداوند را عامل اصلی موفقیت خود عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی و صبر توانستم یک کارگاه خانگی راه اندازی کنم و تولید لیف گیاهی لوفا را به صورت رسمی آغاز کنم.

این کارآفرین خلاق طرح تولید لیف لوفا را موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: با توکل به خداوند، تلاش شبانه روزی و صبر توانستم این محصول را با نام تجاری «نسیما» به بازار عرضه کنم.

وی بابیان اینکه از گیاه لوفا محصولات متعددی از جمله لیف گیاهی، اسفنج ظرفشوئی، کفی صندل، فیلتر، عایق و چند محصول صنعتی و دستی خلاقانه دیگر تولید می‌شود، گفت: در صورت حمایت مسئولان علاوه بر تولید لیف می‌توان با تولید این محصولات هم اشتغال‌زایی کرد.

مقیمی مشکلات مالی پیشرفت پروژه را یادآور شد و گفت: با حمایت مسئولان می‌توانم گام‌های بلندتری در ایجاد اشتغال جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی بردارم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها