سمپاشی گروپ کاهش ۸۰ درصدی حریق‌ها در مراتع و جنگل‌های کرمانشاه - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ان شاالله کولانی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به محیط زیست دغدغه ما حفاظت از منابع طبیعی و چگونگی استفاده از آن است.

وی افزود: استان کرمانشاه یک استان بیابانی شناخته نشده است اما اگر توجه جدی به حفظ منابع طبیعی نداشته باشیم در آینده با مشکلاتی روبه رو می شویم که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ منابع طبیعی اعم از جنگلها، مراتع، آب، خاک که بعنوان زیست انسانی شناخته شده همه ما تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: رسالت کاری ما این است که بر اساس یک طرح جامع همه کارهای نهال کاری، کمربند حفاظتی را یک کاسه انجام دهیم تا جوابگو باشد.

کولانی ابراز داشت: بودجه کل کشور در بحث آبخیزداری ۷۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار سهم استان کرمانشاه ۲۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه از بالا رفتن میزان بارش ها در بهار امسال خبر داد و افزود: این بارش ها بیش از ۵۰۰ میلی متر بود و با تدابیر اندیشیده شده هیچگونه سیل شهری ما نداشتیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه اظهار داشت: در زمینه حریق نیز ما حدود ۹۵ نفر از افراد بومی را انتخاب کردیم و در ۹۵ نقطه مهم و حادثه خیز مستقر کردیم و با این کار توانستیم طی امسال ۸۰ درصد حریق ها را نسبت به مشابه سال قبل کاهش دهیم.

وی به شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اشاره کرد و افزود: اگر ما در فرهنگ سازی و کاهش تخریبات و تصرفات و به خصوص حریق در سال جاری توفیقاتی داشتیم ناشی از اطلاع رسانی از طریق این شماره و مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی است.

کولانی اذعان داشت: با توجه به تاکیدات و عنایات مقام معظم رهبری در جهت اختصاص اعتبار به منابع آبخیزداری و پیگیری های مقام عالی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت اجرای طرح های مکانیکی، بیولوژیکی، توسعه بحث اقتصادی کردن نهال ها و گیاهان دارویی با مشارکت بهره برداران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد درگیری ها و پرونده های نزاعی مربوط به اختلافات بر سر زمین است، گفت: اگر بتوانیم حریم ها را مشخص کنیم بسیاری از این اختلافات را کاهش خواهیم داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه در ادامه به افتتاح ۵ طرح و پروژه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته طرح جنگل کاری کریدور بیستون –کرمانشاه را در دستور کار داریم که فاز دوم و سوم این طرح به مساحت ۸۶ هکتار در سال ۹۵ آغاز و اواسط سال ۹۷ به اتمام رسید.

وی ابراز داشت: در این طرح ۲۹ هزار اصله نهال کاشت شده که به ترتیب ۱۷ هزار اصله در محوطه نظامی با این دید گاه و تفاهم که پس از استقرار کامل نهالها ، دیوار و یا فنس های موجود عقب نشینی خواهند کرد و همچنین ۱۱ هزار اصله نهال نیز در حاشیه راه و یک هزار اصله هم در دیواره حاشیه جاده اداره استاندارد با اعتباری معادل چهار هزار و ۵۰۰  میلیون ریال و با هدف توسعه فضای سبز کشت شده است.

وی گفت: چهار طرح نیز مربوط به طرح های آبخیز داری است که طی هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 149 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها